• petrusjka

Någon som bor i Älvsjö?

Hej på er, tänkte passa på att höra mig för bland er vetare och tyckare om våra funderingar just nu...

Vi har planer på att byta till oss en 3:a i Älvsjö. Den ligger på en trevlig "villagata" i hus byggda på 90-talet. Dagis på gården och fem minuter till Älvsjö station.

Vi kunde bara hitta fördelar, trafiken hörs inte, ljust och fint, stort, balkong, badkar, hiss, kabeltv o bredband från chello...rimlig hyra och det kommer att gå fortare för oss till våra jobb, även om det blir lite längre från centrum. Hyran kan gå upp en hel del 2004...ska kolla om vi kan få några besked om hur mycket.

Och snubben som bodde där gillade vår 2:a i Årsta...

Vad säger ni??? Någon som jobbat eller har barn på förskolan Ormen på Långbrodalsvägen? Kanske bor där?

Kram Petrisen

• Svar på tråden Någon som bor i Älvsjö?
  • Karla

Hej! Var låg den mer exakt? Jag tycker Älvsjö e fint. Höll på att flytta dit förut. Det enda dumma är att det inte finns tunnelbana... Men det har ju inte jag där jag bor heller och det går hur bra som helst! En trea kan ju va bra o ha snart ju.
    Kramar!

• petrusjka

Hej Karla! Spana in på www.eniro.se(karta) Långbrodalsvägen 3. Älvsjö. Visst pratade vi lite om de områdena när vi fikade sist? Pendeln funkar bättre för både mig o Johan, han hoppar av vid karlberg o jag i Barkarby(fast jag ska ju inte jobba kvar där sedan)

Vi skulle klara oss i 2:an, men så ringde den här snubben på min annons på Familjebostäders bytestorg, och då känns det väääldigt skönt att flytta före bissen kommer. Visst hade ni en rejäl trea redan va?

• Karla

Det området har jag inte hört nåt ont om. Det ligger ju bra till! Har ni varit och tittat på den än? Ligger det bland villor är det ju alltid fördelaktigt. Jag skulle helt klart satsa på en trea. Vi har ju det och jag är jätteglad för det nu, vissst går det med en tvåa, inga problem. Men nu vet vi ju att vi kan bo här även om det skulle komma en unge till och några år på det så det känns skönt!

• petrusjka

Precis Karla, med ett extra rum kan man få plats ett bra tag, och ha skönare boende tror jag. Egentligen har vi rdan möblerat lgh i våra fantasier, man gör väl så antar jag

Vi spånade om att trycka in sambons alla datapinaler i samma rum som bebisen ska få bo i när h*n blir lite äldre, och det blir bra, så kan bissen vänja sig med att det finns ljud även när den ska nana. Vill inte ha en kotte som inte kan sova för att morsan ser på "På spåret" med högt jud på tv, eller lyssnar på musik, eller har gäster som pratar högljutt.

Så jag tror nog det blir ett byte. Om inget oförutsett inträffar. Stort kök, stort badrum, klinkers i hallen...barnvagsnrum på vårt plan, hiss, portkod hela dygnet. Kommer du o tar en sommarfika sedan???

• isabell22

Älvsjö är bra och dit går ju både nynäslinjen och södertälje så det finns flera alt om man ska in mot stan. Jag tycker mer om pendelen än tunnelbana

Hopaps ni komemr trivas

• Karla

Det låter ju som en jättebra lägenhet ju! Byt!! Trivs ni inte kan ni ju alltid byta vidare! 3or är ju så attraktiva att när man väl hittat nån kan det vara bra att hålla i den! Lycka till med bytet nu! Och jag kommer självklart på en sommarfika, med våra skrikande(!) bebisar!
    Kramar

• petrusjka

Det lutar verkligen åt det, blir mer o mer övertygad ju mer jag tänker på det!

• Leonesse

hej, jag är uppvuxen i älvsjö. Det är ett fint område runt Långbrodal och långsjö, så jag rekommenderar det = )

Vilken gata ska ni flytta till?

• Jenny Penny

Älvsjö är bra! Min farmor bor där.
    Pendeltåg och massor av bussar som går ta mig 17 överallt.´
    Själv bor jag i Hagsätra men går ibland från pendeltåget och hem...på den tiden jag kunde gå ska tilläggas... =).
    Nackdelen är väl centrumet som kunde vara bättre utbud av affärer. Men, Hagsätra har två bra affärer och Högdalen fler. Sen öppnar Lidl i Rågsved om nåt eller ett par år och då kommer man nog billigt undan.
    Lite grönt o skönt är det där.

• PrincessOfIce

Älvsjö är jättefint... Min farmor bor i Örby precis vid Örby Skola..
    Det finns väldigt mycket grönområden att gå omkring i och så är det nära Älvsjö C (vid pendeln) och även Högdalen som har en hel del bra affärer..

Svar på tråden Någon som bor i Älvsjö?