"Diabeteshund"
Oj vad min hund skrämde mig, och en del grannar förut!!
Plötsligt när vi skulle gå ut så började hon vingla, hon
fick värsta insulinkänningen.. så medans jag sprang in efter mjölk
o socker så hann hon trilla omkull därute!!! Grannarna vart livrädda!
Hon drack mjölken liggandes.. jäklar va rädd jag vart..
Sen mulade jag i henne en massa sockerbitar (hon vägrar druvsocker) o
en bulle.. o lite mer mjölk! Men det tog tid innan hon vart så pass att hon kunde resa sig.
Till slut fick jag iallafall ut henne till bilen, men ojoj va snurrig hon var!! Hon lutade sig åt höger hela tiden.. så jag fick "stötta" upp henne med att hålla hårt i kopplet o dra åt vänster!
Vi hade en tid hos vetrinären senare idag tack o lov, för att kolla upp en urinvägsinf som hon haft.. + att han skulle ta ett sockerprov!
Men ett tag när det inte gick över trodde jag att hon kanske fått en hjärnblödning, o då tänkte jag att om det nu är så, så får hon nog somna in!
Hon hade massor med socker i urinen... såklart.. o ett värde på 23 ujuj.. det ska ligga under 7..
Veterinären tyckte jag skulle fortsätta med samma insulindos iallafall.. det går väl ner när allt socker går ur kroppen!
Så nu har hon fått insulin o mat.. o är helt slut.. blev visst ingen svampplockning idag, men det är ju en dag i morrn oxå.. Vi får åka efter
jobbet i morrn!
Nu kommer jag oroa mig inatt för henne.. när jag nu är barnledig så kommer jag ändå vakna o kolla om hon är vid medvetande....nåja, vad gör man inte för dom små djuren!
Finns det nåra fler djurägare här som har en diabeteshund?? Har dom haft såna här allvarliga känningar?
SKrållan har bara haft 1 känning förut, o det var precis i början för 1,5 år sen ungefär.. men inte så här illa!
Hade jag inte bestämt mig för att lämna lillkillen hos sin pappa 1 timma tidigare, så tror jag hon hade fallit i koma ute på baksidan.. hennes favvoställe! Hon låg därute innan jag åkte. Det måste va ödet!
Ha det
Sanna.. en orolig hundägare