• Jeja

Farligt med för mkt vichy vatten??

Hej hopp..

Har en liten fundering..
    De är så att jag är gravid i.35 o dricker ca 1-3 flaskor vichy vatten per dag, inte alla dagar kanske, men väldigt ofta, o jag undrar om de är farligt, med saltet osv tänkte jag..
    Tycker  de är så himla gott o har svårt med vanligt vatten..

• Svar på tråden Farligt med för mkt vichy vatten??
  • kapet

Hej,hej
    Det är inte farligt alls.Jag drack mer än så. (5-6)flaskor.

• Jeja

Oki, gud vad skönt..
    Men alla pratar ju om saltet bla bla.. Att de inte ska va nyttigt för bäbisen osv..

• Ina 73

Min bm sa att kolsyrat vatten p g a salterna binder onödig vätska i kroppen och att man däför inte ska dricka för mycket av det.

• Alfelina

Ina 73: det är alldeles rätt!
    Därför bör man inte dricka ramlösa..eftersom det innehåller mera salt en vichy. Tänk bara på att inte äta för mycket av andra produkter som innehåller mycket salt.

Jag fick sluta dricka vichy oxå därför att jag åt mycket ketchup, lakrits och drak mycket kaffe!!!!! Jag riskerade få njursten!

• Tytsi

Jag dricker väl en liter Ramlösa om dagen, tror jag, tänker icke sluta för det är det enda som hjälper mot min halsbränna.

• Blå molnet

Dricker massor av kolsyrat vatten varje dag. Men kolsyrar själv "soda stream", så det är ju egentlligen bara vanligt kranvatten. Annars har jag hört som er flesta andra att mineralvatten gör att du binder onödigt mycket vatten

Svar på tråden Farligt med för mkt vichy vatten??