• Anonym (svider)

Flytningar som "fräter" upp underlivet..

På senare tid har jag börjat få flytningar som känns som frätande syra.
    Vilket resulterar i att jag får sår och det kliar fruktansvärt på hela musen.
    Någon mer än jag som har det problemet?
    Har inte svamp eller könssjukdommar har kollat upp detta, så vad kan det bero på?

Snälla behöver hjälp..

• Svar på tråden Flytningar som "fräter" upp underlivet..
  • Duckan74

Skulle gå till gyn om jag var du. Bästa sättet att få snabb hjälp.

• Anonym (tror)

kanske något med PH-värdet?

• Anonym (svider)

Jag har varit hos gyn, och de har tagit en massa prover, men hittar inget fel

Känner mig ensam om detta problem, så om någon har samma problem så gärna tips tack.

Tvättar mig med Lactacyd så aldrig något vanligt tvål där nere.

Kan ju vara ph värdet i och för sig.

Problemen dyker upp vid ägglossning och håller i sig till mensen kommer, så det är ju inte roligt att fnatta sig där den tiden.

kommer dock inte vid varje ägglossning heller.

• Anonym (tror)

pröva Lactal eller va de nu hette..
    Det ska återställa PH-värdet tydligen,finns receptfritt på apoteket....de säger iallafall tanten på TV hehe

• Minxy

Jag har hört att man inte ska använda någon tvål "där nere", inte ens Lactacyd. På flera ställen har jag sett och hört barnmorskor rekomendera att tvätta underlivet ENBART med vatten och barnolja. Annars retar man slemhinnorna...

Prova

• Anonym (svider)

Tack det ska jag faktiskt prova.

Gör snart var som helst, vem vill se ut som en trasmatta där nere?

• Anonym (svider)
    Minxy skrev 2006-05-18 10:47:34 följande:
    Jag har hört att man inte ska använda någon tvål "där nere", inte ens Lactacyd. På flera ställen har jag sett och hört barnmorskor rekomendera att tvätta underlivet ENBART med vatten och barnolja. Annars retar man slemhinnorna...Prova
    Oj det har jag aldrig hört...
    Får kanske sluta med det.
    Ska köpa barnolja och Lactal idag..
  • OZgirl

TS,
    kolla på Kantarellens presentation, hon har en massa tips! Mest för svamp, men det är nog en hel del av dessa som du kan tillgodogöra dig ändå.
    Jag kommer att ta och använda ett par av dem då jag har en svampinfektion.

Serenity now ! Hoochie mama !
  • Anonym (svider)
    OZgirl skrev 2006-05-18 10:51:14 följande:
    TS, kolla på Kantarellens presentation, hon har en massa tips! Mest för svamp, men det är nog en hel del av dessa som du kan tillgodogöra dig ändå.Jag kommer att ta och använda ett par av dem då jag har en svampinfektion. Serenity now ! Hoochie mama !
    Tackar för tipset, ska kolla direkt
  • Anonym (tips!)

Jag hörde en som pratat med sin gyn där gynekologen sagt att de skulle ha mindre än hälften så mkt jobb om inte folk fortfarande trodde att det är bra att använda Lactacyd... Apoteket har en ny serie för intimhygien, jag tror att den heter mild eller nåt sånt, det är i alla fall rosa o vita förpackningar. Det finns bl a en tvättolja för de som är riktigt känsliga, prova den.

• ludde1

Vatten e bäst

Jag använder inget bara rinnande vatten å de tvål rester som kommer från kroppen när man sköljer av sig räcker. när jag hade problem efter min förlössning så sa barnmorskan att jag skulle smörja med barnolja. å inte använda något annat.

KJag jobbar inom vården å det versta som man kan använda när man hjälper till med nedre på äldre så e det tvål eller lactacyd.

Vi använder bara vanliga torra tvättlappar å vanligt vatten till vår son. aldrig våtservetter då blev han illröd å hade jätte ont.

• Anonym (svider)

Jag vill tacka ALLA för tipsen..
    Ska iväg och handla nu så att jag slipper riva sönder mig totalt.

TACK än en gång för tipsen

• Anonym

du borde kanske tvätta dej oftare där nere och se till att du inte bli torr? på mig brukar de börja klia om jag ha mycke flytningar så jag måste hoppa in i duschen, och efter de blir de bra och så brukar jag alltid tvätta mej med barnolja och vatten!

och använder du troskydd eller liknande? sluta upp me de isf!

• Anonym (svider)
    Anonym skrev 2006-05-18 13:35:22 följande:
    du borde kanske tvätta dej oftare där nere och se till att du inte bli torr? på mig brukar de börja klia om jag ha mycke flytningar så jag måste hoppa in i duschen, och efter de blir de bra och så brukar jag alltid tvätta mej med barnolja och vatten! och använder du troskydd eller liknande? sluta upp me de isf!
    Tvättar mig med vanligt vatten efter varje toabesök, använder inte trosskydd heller.
    Så ja vad ska man göra? Har nu varit och inhandlat olja mm så nu ska det testas.
  • Anonym (lortgris)

Kan det inte vara så att du tvättar dig för ofta då? Jag tvättar mig bara på morgonen när jag duschar och då använder jag Lactacyd.

• Anonym (svider)
    Anonym (lortgris) skrev 2006-05-18 13:46:42 följande:
    Kan det inte vara så att du tvättar dig för ofta då? Jag tvättar mig bara på morgonen när jag duschar och då använder jag Lactacyd.
    Tja men vatten kan väl inte vara skadligt eller det kanske det är.. Fick mig en tankeställare nu faktiskt.
    Ska testa det med.
  • silhuett

Vatten torkar ju ut Man ska absolut inte tvätta underlivet för ofta (inte ens med bara vatten).
    1-2 gånger per dag räcker!

• Lenagbg

det finns speciell olja och tvål för underlivet på apoteket och en speciell kräm att smörja in underlivet med ,, aco intim tror jag dem heter, rosa och vit flaska.

Svar på tråden Flytningar som "fräter" upp underlivet..