Amningsbesvär
Jag villamma min lilla kille men ha har blivit lite sugslö tror jag eller så är det utdrivningsreflexen som inte är ok. Allt har gått så bra till min stora lycka. Kan nån hjälpa mig??
Jag villamma min lilla kille men ha har blivit lite sugslö tror jag eller så är det utdrivningsreflexen som inte är ok. Allt har gått så bra till min stora lycka. Kan nån hjälpa mig??
vad exakt är problemet? kommer det ingen mjölk? går han upp i vikt okej?
Jag tycker du ska ringa en hjälpmamma från amningshjälpen och prata så kan du få bättre råd än du kan här på nätet. Telefonnummer finns på www.amningshjalpen.se
Om det är utdrivnings reflexen som krånglar så kan du få ett nässpray utskrivet av bvc som du ska ta innan amning och det ska hjälpa till med utdrivningsreflexen! Har super dåligt minne, men det innehåller iaf de naturliga hormonerna som kroppen har för att sätta i gång utdrivningsreflexen.
Jag fick tipset på bvc(angående utdrivningsreflexen) att försöka amma nästan varje timme under en period, bara för att få i gång produktionen och utdrivningen. Även om inte pojken direkt åt, så skulle det hjälpa att han "snuttade" bara!
Lycka till!!!
I början fick vi väcka vår lilla flickas aptit med lite ersättning bara 20 ml och sen ville hon äta. Sen slappnar man av själv när man vet att man har det hemma. Det var en bm som tipsa och det funka.