Tips på GOD näringsdryck???
Är det någon som har bra tips?? + var man kan köpa dem..
Är i v. 14+2 och tappar fortfarande i vikt...
Är det någon som har bra tips?? + var man kan köpa dem..
Är i v. 14+2 och tappar fortfarande i vikt...
Be dietisten skriva ett recept till dig, det är mycket billigare.
Annars kan du köpa på apoteket men de är svindyra, tror de kostar 25-30:- /förpackning.
Fortimel jordgubb och skogsbär var mina favoriter.
Om jag vore du skulle jag definitivt undvika smaken apelsin och vanilj kommer dock inte ihåg märket på dem,
likaså resource energy choklad.
det finns tetror på vanliga mataffärer som heter gainomax, de med vanilj är jättegoda kalla och innehåller rätt bra med näring enligt syrran som har koll på sånt smakar lite som milkshake och jag nästan levde på såna ett tag. nutrilett kan man också köpa där men de är inte riktigt lika goda för man kan känna av pulvret lite...
Jag håller med goldfish. Prata med diesten så skriver hon ut åt dig mycket billigare.
Ett tips om du använder näringsdryck blandad ut med grädde eller röd mjölk.
Dryck inte ur förpackning utan gör det snyggt i något fint glas med färsk frukt.
Jag har aldrig själv använt näringsdryck men ger ibland till de boende på jobbet.
vi körde hemgjorda till de "värsta" eftersom det var godare
recept 1
blir ung 3 dl (inga problem att mångdubbla och ha i kylen - men behöver ev vispas upp eller skakas lite)
1 dl glass
2 msk mjölkpulver
1 dl frysta jordgubbar/hallon/mango/blåbär eller vad man känner för
1½-2 dl mjölk
ev 1-2 msk neutral olja
mixa!
recept 2
1 dl glass
2 msk mjölkpulver
1 banan
2-4 msk oboypulver eller liknande
mjölk
ev olja
mixa!
GAINOMAX är supergott och innehåller inga konstigheter, bara näringsrika mjölkproteiner och -socker mm.
Den finns i massor av goa smaker, bla hallon, jordgubb som är mina favvos, men finns även med smakerna: kaffe, persika vanilj om man vill...
*SMASKENS*
är det någon som har koll på om det finns ngn laktosfri? Allt verkar ju innehålla skummmjölkspulver....
tack för alla svar!!!
Har fått tid hos bm i morgon ska prata med henne...
killing
tyvärr är många som finns i vanliga butiker inte laktosfria
men man kan göra själv
ägg + tofulineglass + laktosfri mjölk + bär/frukt