Kan man ha skötbordet på tvättmaskinen?
Hej!
Jag undrar om man kan ha skötdynan direkt på tvättmaskinen, hur går det då om jag måste byta på bebisen precis när tvättmaskinen är igång?
Hej!
Jag undrar om man kan ha skötdynan direkt på tvättmaskinen, hur går det då om jag måste byta på bebisen precis när tvättmaskinen är igång?
Jag fick höra från Babyland att det är livsfarligt- ifall tvättmaskinen blir strömförande. Men det verkar ingen annan hört- och jättemånga har så- så det kanske är okej.
Som svar på din fråga så kan jag säga såhär- visst är det bra med skötbord- men man behöver det inte. Åtminstone inte alltid. Det går bra på frottehandduk på golvet- i sängen eller i soffan eller i princip vart som helst.
Kram
www.familjeliv.se/Forum-2-11/m913707.html
finns en gammal länk om detta kolla gärna...
jag tänkte ha det..... går det inte när man tvättar så kommer man på ngt då.... lycka till..
Vår dotter är snart 2 år och vi har hela tiden haft skötbädden på tvättmaskinen. Funkar utmärkt! Inte mången gång som jag fått flytta ner på golvet pga. centrifugering fastän jag tvättar OFTA OFTA :)
Oftast så tycker bebisen om att ligga på maskinen när den centrifugerar....de vagas liksom till sömns då..
Ska bara tillägga... Ingen överraskning att höra att Babyland säger något sådant. TYPISKT dem. Jag och många vänner till mig har inte bra erfarnheter från den kedjan, både i fråga om det ena och det andra...
ja det kan man
Hade skötbädd på tvättmaskinen, funkade utmärkt!! Bra arbetshöjd och dottern gillade ljudet och rörelserna från maskinen.
Ja det kan man men mest praktiskt är egentligen att ha det på golvet - då kan inte bebisen heller vrida sig och ramla ner....bara en liten bondförnuftig tanke : )
Hej!
Ja det verkar nästan som om alla är överens om att det funkar, jag tänkte först ha ett skötbord man kunde fälla ner men det är ju egentligen rätt onödigt eftersom det går så mycket pengar ändå...sen är det ju bara att sätta upp ett litet skåp eller nåt där man kan ha grejorna till skötbordet. tack för ni hjälpte mig nu känns det bättre..
Här är en till som tänkte ha det!!
Vi ska ha skötbädden på tvättmaskinen för den ryms inte någon annan stans. De gånger man tvättar får man väl ta ner skötbädden på golvet.
/Litenmyra
Hej! Min sambo har snickrat ihop en platta med höga kanter på sidorna och baktill som vi sedan ställt ovanpå tvättmaskinen. Och köpt en mjuk skötbädd att lägga bebis på. Tror att det kommer att funka kanon!! Har vart på Ikea och inhandlat en sopkorg och ett tvättfat som man kan hänga över kanten på "skötbordet" så man har allt samlat!! Billigt allternativ och tar ingen onödig plats!!
Vi ska också ha tvättmaskinen som skötbord. Bra "arbetshöjd" o nära till vattenkranen.
Samma här, har tänkt och ha skötbädden på tvättmaskinen. Annars hade jag ju tänkt ha ett sådant skötbord som man sätter över badkaret men då ska det tas ner varje gång någon vill duscha eller bada så det blir tvättmaskinen i alla fall. Man kan ju alltid stänga av maskinen när bebin ska bytas på eller göra som de flesta har föreslagit byta på sängen eller i soffan just då.
ja tror ja ska ha det klassiska.... skötbord över badkaret!!! funket bra i alla år..
Ska också ha över tvättmaskinen. Har haft över badkaret tidigare och det var jättebra men nu har vi inget badkar så det går ju inte.
/ Jessica
Hej! Har lagt in en bild i mitt bildgalleri på vårt "tvättmaskinsskötbord"!!