• jajja

Hur får jag marsipanen hudfärgad?

Är det någon som har en aning om hur jag blandar färgerna? Och framför allt vilken färg jag ska använda?
  • Svar på tråden Hur får jag marsipanen hudfärgad?
  • Shoujo

Vanlig såndär blekgul marsipan och så blanda i gul eller röd karamellfärg tills du får ett resultat som liknar vad du nu vill ha för hudfärg?

• Tineling

Kanske prova med blanda med lite gult och 1 dropp röd hushållsfärg i marsipanen blanda och kolla sen om det skulle behövas droppas mera rött eller gult tills du blir nöjd om det nu skulle gå bra.

• Shoujo

Kritvit? Va märkligt :)
    Vilken färg vill du få fram ungefär? Bara så att den ser lite mer naturligt hudig ut?

• jajja
    Shoujo skrev 2006-05-18 17:56:18 följande:
    Kritvit? Va märkligt :)Vilken färg vill du få fram ungefär? Bara så att den ser lite mer naturligt hudig ut?
    Ja,så naturlig som möjligt.
    Jag har vanlig kavlingmarsipan och inte Odense Marsipan....
  • zitis81

På panduro finns det lite fler olika karamellfärger. Tex orange
    Det kanske finns något där som du kan blanda med så du får den färg du vill ha.

• Shoujo

Ja just det, orange karamellfärg finns ju också, det borde ju funka bra!
    Har du karamellfärg hemma?

PS Aaliyah: Ja ju :D

• Aurora2005

finns många färger att köpa.... mer än de tre hushållsfärger som finns i affären.
    panduro har/har haft. sedan går sådant att beställa via tårtan.se

• jajja

Jo,jo....jag vet att det finns hudfärg.
    Men jag ska göra tårta nu!!!!!!!!!

• Fru J

Jag gjorde ju hudfärg till min "babe" och tog då gult med liite rött i. Kolla i galleriet om det är så du vill ha den färgad.
    Lycka till!
    /Annica

• Widdan

haha..nu börjar jag nog vara trött..höll på att skratta ihjäl mig när jag läste vad mrsarvid skrivit..bums i säng!=)

Svar på tråden Hur får jag marsipanen hudfärgad?