-
-
Svar på tråden Hur får jag marsipanen hudfärgad?
-
Förlåt, men vad ska du ha hudfärgad marsipan till? Bara nyfiken.
-
Jag ska göra en överkropp
-
Har du tappat din egen?
-
Vanlig såndär blekgul marsipan och så blanda i gul eller röd karamellfärg tills du får ett resultat som liknar vad du nu vill ha för hudfärg?
-
fast jag har kritvit marsipan.....
-
Kanske prova med blanda med lite gult och 1 dropp röd hushållsfärg i marsipanen blanda och kolla sen om det skulle behövas droppas mera rött eller gult tills du blir nöjd om det nu skulle gå bra.
-
Kritvit? Va märkligt :)
Vilken färg vill du få fram ungefär? Bara så att den ser lite mer naturligt hudig ut? -
Ja,så naturlig som möjligt.Shoujo skrev 2006-05-18 17:56:18 följande:Kritvit? Va märkligt :)Vilken färg vill du få fram ungefär? Bara så att den ser lite mer naturligt hudig ut?
Jag har vanlig kavlingmarsipan och inte Odense Marsipan.... -
Naturligt hudig, hihi
-
På panduro finns det lite fler olika karamellfärger. Tex orange
Det kanske finns något där som du kan blanda med så du får den färg du vill ha. -
Ja just det, orange karamellfärg finns ju också, det borde ju funka bra!
Har du karamellfärg hemma?
PS Aaliyah: Ja ju :D -
finns många färger att köpa.... mer än de tre hushållsfärger som finns i affären.
panduro har/har haft. sedan går sådant att beställa via tårtan.se -
www.tårtbutiken.com ska det vara
-
Jo,jo....jag vet att det finns hudfärg.
Men jag ska göra tårta nu!!!!!!!!! -
Jag gjorde ju hudfärg till min "babe" och tog då gult med liite rött i. Kolla i galleriet om det är så du vill ha den färgad.
Lycka till!
/Annica -
haha..nu börjar jag nog vara trött..höll på att skratta ihjäl mig när jag läste vad mrsarvid skrivit..bums i säng!=)