Vad kostar det att ha fax?
Funderar på att införskaffa en fax, verkar behöva en sådan till företaget, men vad kostar det att ha en fax? Abbonerar man eller hur går det till?
Funderar på att införskaffa en fax, verkar behöva en sådan till företaget, men vad kostar det att ha en fax? Abbonerar man eller hur går det till?
okej, tack för svaret Diwa!
oj finns det faxar frtfarande
trode man scana in å maila
jag har ju oxå fax
vi kanske kan börja faxa till varandra
Skall man ha ett eget telefonnummer till faxen, så blir det ju ett extra telefonabonnemang. Skall faxen samsas på samma telefonnummer som den vanliga telefonen, så går det ju naturligtvis bara att göra en sak i taget.
Dagens moderna faxar klarar att samsas med en telefon, men helt "smärtfritt" blir det aldrig, utan ibland kommer det att bli fax som inte kommer fram, och ibland när du svarar kommer du att få ett faxtjut i örat. Vissa andra funktioner, såsom Telias funktion TeleSvar fungerar inte heller.
Skall du ta emot fler än 5 fax per dag, så rekommenderar jag att du tittar på en laserfax som är lite dyrare i inköp, men å andra sidan är billigare i drift än de billigare bläckstrålemaskinerna.
Hm, jag behöver ju ha telesvar. Om jag sätter faxen i ett annat telejack då? Får jag samma störningar då?
Har ingen betydelse vilket jack du väljer.
Fax och tjänsten Telia TeleSvar (alltså inte någon fysisk telefonsvarare hemma hos dig) på samma linje fungerar inte alls ihop.
Det finns avancerade faxar med inbyggd telefonsvarare. Det är i så fall den "minst dåliga lösningen". Och om möjligt bör en sådan fax placeras i ditt huvudjack.
En fax vill helst ha en egen linje för att fungera optimalt. Men ibland så måste man kanske kompromissa. Men det ger ofta "konflikter" mellan de installerade prylarna..
Jo, företagsmässigt sett är det fortfarande nästan ett måste med fax, som jag förstår det. Avtal och sådant måste rätt ofta skickas, och fax är ju smidigare och snabbare än post.
jag har fax, telesvar och samtal väntar
nada habla problem...
man skaffar bara en fax som har lite finesser...
så att man kan ställa om den...om jag nu lyfter luren och hör en fax ton slår jag bara på start på faxen så tar den emot faxet...
Sen låter jag antingen telesvar eller fax vara först beroende på om jag väntar fax eller ej=)
Diwa
So jag då Hur bra som helst!
jupp..
ofta vet man ju när ett fax är på intågande...och är det obeställt eller reklamfax så kan det vara lika bra om faxen möter fröken telesvar
Pokergirl: Jag tycker att du ska fundera över att istället skaffa en scanner så att du kan skicka scannade dokument. För mig har det varit en revolution att slippa ta emot och skicka fax! Om du är i en bransch där du tar emot mycket fax är det förstås ingenting att göra, då får du förstås skaffa det.
Titta istället på ett faxprogram till din dator samt en scanner alternativt en multifunktionsskrivare.
Jag funderade me min polare o skaffa varsin fax, mest för att man istället för att ringa och skicka tråkiga sms kan man rita roliga rebusar och bilder om va man ska hitta på. Tänk va roligt det kunde bli...
Det är mest att jag behöver ta emot fax, och även faxa ordrar, ska spana och se om jag hittar ngn kombinerad med telefonsvarare så jag har allt i ett! Tusen tack för all hjälp och rådgivning!
jämför ordentligt...och ta en billig först...
för du kommer märka att man använder den mindre än man tror...