• CherstinBovington

Recept på jättegod kyckling soppa!

Jag vill ha recept på en jättegod kycklingsoppa, typ redd? Förstår ni? Inte "genomskinlig" Utan mer.. gräddig!

• Svar på tråden Recept på jättegod kyckling soppa!
  • Skelleftebo

Hej!
    Kolla in den här sidan hos ICA. Jag tycker att den är jättegod. Tyvärr har jag aldrig hittat creme fraichen med tomat och basilika, men jag brukar köpa en från Creme Bon Jour som har en liknande smak, kommer inte i håg exakt vad den heter...
    Soppan är inte genomskinlig, utan ganska tjock och krämig. Hoppas att du gillar det!

www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=454104

• stinky79

Kycklingsoppa med Kokoksmjölk!

Underbart god!

Mängderna tar man efter behov men här kommer ingredienserna:

Potatis
    Grönsaksmix, typ broccoli, blomkål, bönor, morot
    Kycklingfile i strimlor (gärna i honungsmarinad)
    Purjolök
    kokosmjölk
    Gräslök

Krydda med hel svartpeppar, kycklingbuljong/fond, salt, curry

Jättegott!!!

• AnnaK

Italiensk kycklingsoppa
    Ger 4 portioner.

Ingredienser:
    2 kycklingfiléer, (ca 250 g)
    50 g rökt fläsk
    2 gula lökar
    2 morötter
    1 bit rotselleri, (ca 100 g)
    8 dl hönsbuljong
    1 1/2 dl röda linser
    2 tsk basilika
    1/2 tsk svartpeppar
    1/2 dl hackad persilja
    1 msk vetemjöl
    2 1/2 dl Kelda matlagningsgrädde
    1/2 tsk salt
    smör

Gör såhär:
    Skär kyckling och rökt fläsk i små tärningar. Skala lök, morötter och selleri och skär allt i småbitar. Fräs kyckling och fläsk i smör i en gryta. Rör ner grönsakerna. Häll på buljongen och låt det koka upp. Lägg i linserna och krydda med basilika och peppar. Låt soppan koka i ca 10 min. Vispa ut mjölet i grädden och rör ner den och persiljan. Låt koka 3 min. Smaka av med salt.

• snysop

Jag gör samma som Dino78, fast med äpple, persilja & massa curry! Curryn måste vara santa marias, kockens curry smakar inte alls lika bra.

• Krokus78

Jag gör också samma soppa som Dino78, men brukar byta ut persiljan mot färsk koriander. Jag tycker soppan är jättegod!!

Svar på tråden Recept på jättegod kyckling soppa!