• Cakan

Hela familjen har blåsor i munnen!?

I flera veckor har jag, min man och vår dotter haft blåsor på tungan som gör jätteont. Är det någon annan som upplevt samma problem och vet någon vad det kan vara? Dottern är 14 månader och jag lider både för henne och mig...

• Svar på tråden Hela familjen har blåsor i munnen!?
  • Tyche

Det enda jag tänker är höstblåsor men det kanske tillhör viss säsong. Kolla upp vad det är.

• Lilla Linnéa

Kan nog vara höstblåsor. De brukar finnas i munnen och ibland på händer och fötter (pytte små blåsor) Små barn kan få på låren och knäna.

• Cakan

De syns knappt, typ såna som man får vid förkylning. Det ser bara ut som en av de små "plupparna" på tungan är lite förstorad....om ni hajjar.

Jag kan inte förstå att något så litet kan göra så ont...

• Cakan

Höstblåsor? Har jag aldrig hört talas om... Är de smittsamma? Det kan inte vara en tillfällighet att vi har dem alla tre.

• Lilla Linnéa

De är ganska smittsamt.

• MissS
    Jag och min son hade dem i höstas och det önskar jag inte ens min värsta fiende.
    Men vi fick nog den värsta sorten som går att få.
    Kan ni äta och dricka?
    Finns en gel på Apoteket som ni kan köpa...hör med dem...kommer inte ihåg efter 2 tuber vad de heter...
    Ingen kan vara nere med en ballong (Nalle Puh)
  • Cakan

Tack för länkarna, det kanske är det. Fast vi har bara på tungan (tror jag, det är ju lite svårt att kolla i Ellas mun).

• Cakan

Ja, så farligt är det inte att vi inte kan äta. Mer att det är det enda man tänker på... Och Ella äter också, fast är väldigt gnällig. Ska kanske kolla på apoteket i morgon.

• malincha

Jag brukar få blåsor i munnen som heter Afte. De är som kratrar som kan spridas i munnen och till andra. Det är ett virus som kan uppstå vid förkyldning, sömnbrist och stress.
    Kan det vara nåt sånt?

• Max mamma

Om ni haft blåsorna i flera veckor tycker jag att ni ska söka dr. så ngn får titta på dom!

Jobbigt att ha ont i munnen!

//Milla

Svar på tråden Hela familjen har blåsor i munnen!?