IKEA fårskinnsfäll
Är den ok till barn eller hur var det nu? Ngn som har den? Nöjd/missnöjd?
Är den ok till barn eller hur var det nu? Ngn som har den? Nöjd/missnöjd?
ikeas fårskinnsfäll är en matta och behandlad för att hålls som en matta och rekomenderas INTE att som fårfäll till barn
Alla fällar är nog dock behandlade med ngt...
Nej den är inte okej för barn. Ikea rekommenderar inte att man har den till småbarn.
Är det inte får långt hår på den? Har för mig att fällar för barn ska ha kort hår?
Varför e den inge bra till småbarn? ja använder en sån till Liam o han älskar o ligga o sova på den.. Men nu vågar ja ju inte använda den längre..
jag vet faktiskt inte varför ikea inte rekommenderar dom. Maila och fråga kanske?
Eller sök på gamla trådar här på fl, det finns massor med samma fråga.
Kommer inte ihåg vart jag fick den infon ifrån men jag har för mig att de på IKEA inte rekomenderar den för barn under 1 år.
Som jag förstod det så är det något med att fällen från IKEA inte är behandlad på något särskilt sätt vilket gör att ett barn som är allergiskt kan reagera på den...
Den är inte tillverkad för att användas till barn. Som någon sa så är den tänkt som en matta!!
Har för mig att den är kromgarvad, men jag kan ha fel. IKEA själva säger iaf att den INTE ska användas till barn.
Nu är det alltså LUDDE vi pratar om. De hade ett annat skinn förut som är godkänt att ha till spädbarn.
Ok läste nu i gamla trådar. Den är inte farligt behandlad men har för långa hår för små barn och min son biter i allt just nu ( 6 mån) så jag kommer beställa en stor fäll från lammskinn.nu för EXAKT samma pris som IKEAS! + 60 kr frakt. Så varför köpa ikeas då. Dessutom säger många den blir äcklig efter en tid, ngt som riktigare fällar inte blir. Jag ska ha min även sommartid så såklart jag vill ha en jag kan lita på kyler då.
Jag har LUDDE till min dotter. Funkar super. Har haft mejlkontakt med IKEA och dem säger att den absolut Inte är behandlad med något som är skadligt för småbarn. Min dotter har iallafall legat på den utan att få ngn slags reaktion.
Som jag sa, inte farlig pga kemikalier, bara kvävningsrisk och rekommenderas ej till barn under 1 år. Lammskinn.se ska det vara...
Kan man tvätta LUDDE i maskin? Tycker jag är viktigt då vår son både bajsat och kissat på sin (tvättbara)
många har den ju -men satsa hellre på en riktig fäll
jag har den som underlag i barnvagnen och det funkar klockrent
hon sover ju aldrig med ansiktet ner i den utan den värmer ju bara lilla stjärten.
Har en LUDDE till min lilla kille. HAn brukade sova på den på dagarna. Sen blev den så nerkräkt så jag ville tvätta den. Det stog handtvätt, så då handtvättade vi den och den blev HELT förstörd!
Den krömp, började lukta illa och blev helt tovig och allt annat än mysig. Synd att jag inte hade kvittot kvar !!
Så i maskin är nog ingen höjdare heller...
lammskinn. nu har jag fortfarande inte fått bekräftelsemail ifrån!! skickade i natt samt 2 ggr idag till olika mail samt mailat kundtjänst, har ni haft problem?
Har IKEAS fårskinn och tycker inte det är så bra att ha i vagnen, kommer köpa ett på Babyland nu ist...