• midsommar 2006

var köpa plastad frotté?

Var har ni köpt plastad frotté och vad har ni betalat? Bäddar ni med det i spjälsängen/vagnen under madrass eller under lakan och kan det även funka som skydd i t ex soffan om man är rädd att vattnet snart ska gå? Eller är det meningslöst att försöka skydda soffa odyl - jag menar om det kommer en störtflod av fostervatten?

• Svar på tråden var köpa plastad frotté?
  • Ängel1982

det kan köpas i tygaffärer väldigt billigt eller som jag köpte det på Gekås i Ullared o det kostade väl en tjugolapp där eller nåt. men annars ska väl barnvagnsaffärer ha.

mitt vatten gick i fredags (barnet e oxå ute nu då )morse o vattnet kom i mängder i sängen o på golvet o överallt men jag hade ingen frotte under, det hjälper inte så mkt om det kommer mkt vatten.

fast de e klart, om du köper frotte i tygaffär o har i hela sängen så kan du ju skona madrassen lite iallafall.

• midsommar 2006

Grattis till bebben och tack för tipset

• Hermoine

Jag hittade det på IKEA.

• Scraptroll

Köpte plastad frotté på Barnens Hus..nackdleen är att den redan är tillskuren. Kommer tyvärr inte ihåg vad jag betalade.

När dottern var spädis så använde vi bara frottén när vi var på badhuset o skulle sätta henne i bilbarnstolen medan vi duschade.
    Nu när dottern är 15½ månad har det varit jätte bra att ha i sängen när hon haft magsjuka.
    Vi använde den i sängen vid magsjukan men då ovanpå lakanen. tyvärr var vi tvugna att använda två st eftersom en bara täcker halva dotterns säng(sängen har samma st som en spjälsäng)

• 9Kärleken6

Japp Jysk har för 69 kr om jag inte minns fel, har dock inte storleken. Sen har jag sett som metervara på tygaffärer.

Att ha i sängen om vattnet går så är nog sängskydd, som borde finnas på apoteket bättre. Sånt hemtjänst och äldrevård har till de gamla i sängen. Min syster arbetar inom äldrevården och tipsade om detta...

• atelli

LiteOT;
    Jag trodde när jag väntade min första att när vattnet gick då kom allt på en gång. Men så var det inte för mej, jag gick o smådrällde i timmar.... Så om jag ska råda till nåt är det att skaffa såna rejäla sjukhusblöjor för vuxna.
    Jag fick ta en provblöja från Libero o klippa upp i resåren så att jag kunde åka i bilen till förlossningen!

• Jenkan82

Det finns i tygaffären som metervara! Jättepraktiskt att välja storlek bara. Jag fick köpa till hela dubbelsängen, för katten kissade där en period!

• iorlina

Man kan få gratisprover från Tena, sånna ska i alla fall jag beställa! Billig plastad frotté hittade jag på Jysk.

//Karin

• mippy

Finns en liknande variant på IKEA som är mycket billigare än "riktigt" plastat frotté.. Har hört att den ska vara precis lika bra, så den har vi köpt..

• iorlina

Glömde skriva att Jysk hade i storlek till vuxensäng så den köpte jag. Då kan jag ha den när vattnet går, sen klipper jag den bara i lagoma bitar till grynet.

69 tror jag att jag betalade för ett "lakan".

Svar på tråden var köpa plastad frotté?