• malincha

Proviva+gravid. Farligt???????

Hej! Har en fundering ang. bakterierna i proviva-dryckerna!! Kan de vara skadliga för bebin i min mage? Tänkte eftersom man ska undvika vissa i mejeriprodukter pga bakterier.
    Hittar ingen info om detta och det står inget på förpackningen. Då är det ingen fara eller???
    Nån som vet??

• Svar på tråden Proviva+gravid. Farligt???????
  • Fru Indosaurie

Står produkten med på livmedelsverkets lista över vad man ska undvika?
    Förmodligen inte.
    Allstå är det ingen fara.

• Meli

Naturligtvis är det inte farligt. I proviva är det "bra" bakterier. Opastöriserade mjölkprodukter ska man undvika pga Listeria och det är ju inte bra för ickegravida heller.

Under grav tror jag itne det är en enda sak man behöver undvika som är nyttigt för en ickegravid.

• SeTa

Jag dricker proviva dagligen, har gjort det med alla tre barn. Har aldrig hört något om att det ska undvikas. Min bm vet om det, så det är nog ingen fara. Barnen är friska, men vansinnigt förtjusta i nypon proviva!

• malincha

Nä ni har helt rätt. Skulle det ha varit faligt borde det ju ha stått på förpackningen med tanke på att det ligger mycket forskning bakom deras produkter. (om man kollar hemsidan.)

• Teskedsmamman

Med tanke på att provivabakterierna oftast förekommer naturligt i magen så lär det ju inte vara någon fara *om jag förstått saken rätt*

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
Svar på tråden Proviva+gravid. Farligt???????