• snartfaster

Är alla svenska tjejer horor?

Jag anmälde en dag ett inlägg från klotterplanket på lunar för att det stod att alla svenska tjejer är horor, efter att ha sett den meningen 10 gånger om dagen där så fick jag nog. har en gång tidigare anmält den som sexuella trakasserier, men då gick inte anmälan igenom, så jag anmälde den som hets mot folkgrupp, men den gick inte igenom då heller, svaret jag fick blev:

"Vi har hanterat din anmälan men anser inte att det är befogat med någon åtgärd då vi inte funnit något som bryter mot våra allmänna villkor."

Jag blev jättearg, med tanke på att det kan vara ganska låga åldrar på de som sitter på lunar så tycker jag att det definitivt ska vara ett budskap som inte ska florera där och synas så mycket. jag skrev ett argt protestmail, men har inte fått något svar.

jag är arg, jag känner mig ledsen och jag känner mig kränkt. vad kan vi göra för att såna där saker ska sluta sägas gång på gång på gång? jag tycker inte att svenskar har rätt att kränka invandrare och jag tycker inte heller att invandrare har rätt att kränka svenskar. och en menin som säger att alla svenska tjejer är horor är direkt rasistisk. Vi måste kämpa tillsammans alla nationaliteter i detta land för att bekämpa rasismen, men då måste det bli olagligt att kränka svenskar också. hade det stått att någon annan nationalitets kvinnor var horor hela bunten så tror jag att det hade reagerats hårdare. och så känns det som att det är lite överlag, det är okej att kränka varandra hit och dit. ingen ska behöva bli kränkt!

• Svar på tråden Är alla svenska tjejer horor?
  • Skarpa

Tycker du ska ta kontakt med sajtens ansvariga. Låter ju inte som att de moderatorer som finns på det forumet sköter sitt jobb, och då lär det väl ligga i sajtägarens intresse att ta itu med det!

• Meli

snartfaster

Men skriv tillbaka, typ alla invandrarmän är kriminella tex. Meddela de ansvariga att du lagt ut den emningen och hänvisa till den andra meningen. Båda påståendena är ju lika kränkande och falska.

• MansonDust

Låter som Lunarstorm ?

• Duckan74

Usch, skittråkigt att höra att man är en hora

• snartfaster

Inlägget var inte direkt riktad till mig personligen utan stod på klotterplanket, men det var ju tydligt att det stod där för att alla svenska tjejer skulle känna sig kränkta. Det är just det att det står där hur många gånger som helst om dagen, och jag tycker att det verkar bli mer och mer vanligt överhuvudtaget med den uppfattningen och då blir jag så arg när det inte uppfattas som fel att säga så. jag har skrivit ett argt mail till lunarstorm om det där, men som sagt inte fått något svar. fast jag skulle inte våga lägga ut någon anna mening för att bevisa min ståndpunkt, jag vill inte att någon anna ska tro att jag tycker så.

• Ung kvinna

Men gud vad dåligt! Va arg jag blir! *grrr*

• Trinity78

Jag har då aldrig fått betalt för något! Jag måste ha missat nåt...

Det låter som att Lunarstorm inte har koll på definitionen av sexuell kränkning. Om de inte lyssnar på dig så tipsa media. Sånt kan få genomslagskraft.

Reality is a bore
  • noname

meli..vf göra samma idioti tbx för??

smaken är som baken.....
  • Meli

noname

För att få dem att vakan och ta bort båda meningarna.

• noname

meli..tror tyvärr inte det...

smaken är som baken.....
  • maniana

Sjukt, tänk om nån skulle skriva här "Alla invandrartjejer är horor" eller "Alla svarta män är torskar". Vilket liv det skulle bli! Som tur är skulle ingen här säga nåt så idiotiskt.

• snartfaster

Jag såg att Belinda Olsson intervjuat en från lunarstorm i aftonbladet och jag mailade henne efter jag läst intervjun och berättade om Hora-grejen. Hon vidarebefodrade mitt mail till Lunarstorm och jag fick svar samma dag, tydligen har jag skickat mitt mail fel och sen har det blivit fel vid min sista anmälan, så jag hoppas attdet blir rätt nästa gång 8för det lär bli flera gånger):

Hej Anna, jag har pratat med vår säkerhetsavdelning om dina synpunkter och fått reda på hur det ligger till. Dina 2 anmälningar strax efter jul fick svaret ?Ingen åtgärd? eftersom de redan hanterats och vi genomfört en åtgärd mot antagonisten. En annan medlem hann helt enkelt före med sin anmälan, och så som vårt datorsystem fungerade då, så var det bara den första anmälaren som fick ett svar om att det åtgärdats. Denna ganska så korkade lösning har sedan dess åtgärdats, så nu får alla som anmäler svar på hur det hanterats, oavsett vem som anmäler först. Klotterplanket är ett typexempel på en sådan funktion där flera personer ofta anmäler samma händelse.

När det gäller det LunarMejl du skickat med dina synpunkter, så skickade du det till Lunarkontot Webmaster. Där står uttryckligen att vi inte läser eller svarar på inlägg som skickas dit. Orsaken är att LunarMejlen inte är speciellt bra för att hantera sådant i stora volymer. Bevisligen behöver vi förtydliga detta ytterligare, så att ingen ska känna att man inte får får någon respons.

Istället ska man kontakta oss via kontaktformulären (som du använde för att anmäla), via e-post info@lunarstorm.se, eller via telefon 0340-641100 (öppet även helger).

När det gäller din senaste anmälan som är det helt enkelt ett misstag från vår sida. Du anmälde det under rubriken ?Hets mot folkgrupp?, och när handläggaren bytte rubricering till den korrekta, så måste nåt ha hänt med ärendet, så att det därefter hanterades fel. Så ska det inte alls fungera, så jag har bett vår säkerhetsavdelning att gå till botten med vad det var exakt som orsakade felet.

Jag uppskattar att du engagerar dig och anmäler sådant som du inte tycker är acceptabelt. Vi accepterar inte ett sådant beteende som din anmälan avser, och har också ambitionen att alla anmälningar hanteras 100% korrekt, utan undantag. Jag hoppas att du fortsätter anmäla tveksamheter, och känner du emottas på fel sätt, så e-maila mig direkt, så kikar vi på det.

/Rickard Ericsson ? Chefredaktör LunarStorm

Svar på tråden Är alla svenska tjejer horor?