• andypandy

äppelcidervinäger

vet nån om det är så att man går ner av dricka sån ? ska man dricka innan varje måltid eller ?

• Svar på tråden äppelcidervinäger
  • bambigirl

Är skitäckligt. Försökte ett tag, men jag kunde inte svälja, trots att jag blandade med vatten. Vet inte om det funkar.

• Nevy

Det sägs att äppelcidervinäger minskar hungerkänslorna och ökar förbränningen.
    Man ska dricka ett glas vatten med kanske en matsked vinäger i en halvtimme före måltid.
    Personligen tycker jag om smaken, men om man inte gillar den, så finns det kapslar.

• EverSoNice

Har hört att man får finare hud, glänsande hår och bättre naglar. Men en god vän till min sambo som sysslar med alternativ medicin säger att det INTE är bra om man har candida i tarmarna (vilket tydligen närmare 80% av svenskarna har pga för stor sockerkonsumtion). Äppelcidervinäger 'matar' tydligen den här svampen, så har man problem med magen kan det bli värre.

Skulle rekommendera att du försöker ta bort allt socker - en bekant till en kollega var tvungen att göra det av häsloskäl och hon rasade verkligen i vikt.

• Jennie Brunflo

Det funkar inte på mig allafall. Ingenting!

Dessutom är det grymt äckligt och går knappt att svälja.

Bluäsch!

Prova något annat istället...såsom bra kost och motion.

• malwes

Jag tar en brustablett äppelcidervinäger i samband med frukost varje morgon. Det smakar inte alls äckligt eftersom de tillsatt sötningsmedel. Jag har märkt att det ökar förbränningen eftersom jag måste gå oftare på toaletten. Inbillar mig att det minskar hungerkänslorna också.

• Trynträ

För viktminskning tycker jag det gör varken till eller ifrån men för immunförsvaret tycker jag det verkar funka. Jag brukar hälla i lite på morgonen i ett glas med apelsinjuice.

Svar på tråden äppelcidervinäger