• Anonym (Nyfiken)

Analsex, Spricka i Analet, Vaxa bort håret, hjälp!

jaa, nu var det ett tag sedan jag var in på den här sidan så jag har några frågor, men istället för att öppna tre olika trådar tar jag alla frågor i samma..

Är nämligen så att jag har kommit på att analsex är väldigt skönt, i alla fall om han har ett finger i mitt anal, men det är även skönt när han har sin penis där i, fast nu är det så att jag har en spricka i anus, som jämt spricker när jag skiter, eller har analsex, så det gör jätte ont!
    undrar om det finns något man kan ta för att den där sprickan ska läka igen? något man kan köpa på apoteket etc?

Undrar även om ni som har analsex, mjukar up analet innan ni för in penisen, och hur ni gör det?
    Om det finns något medel man kan ha?

Sedan var det de här med att vaxa sej, har alltid velat vaxa mej mellan benen, och även på benen, men vill inte gå till en salong utan göra det själv, så jag undrar om någon av er kan tipsa på hur jag ska göra?
    och vilket vax jag ska köpa? vad som funkar och inte funkar, och vart jag köper det..

Väldigt tacksam för svar..

• Svar på tråden Analsex, Spricka i Analet, Vaxa bort håret, hjälp!
  • Knastroll82

Innan analsex så bör ringmuskeln förberedas genom tänjning med fingrar och massor med glidmedel. Ett bra tips är att köpa en buttplugg och förbereda med. Sen är det a och o att ta det lugnt och inte ha för bråttom.

För att sprickan ska få tid att läka är det viktigt att du låter analen vila. Alltså inget analsex innan det är helt läkt.

• Anonym (stort fan!)

använd mycket mycket glidmedel!!!
    Jag har småsprickor i analen efter ett ex till mig råka köra (!!!) in den fel när vi hade sex. Sprack i hela analen och det är ca 5 år sedan.
    Dom vill aldrig läka ordentlig, har haft uppehåll med analsex upp till ett år för att det ska bli bättre, lite bättre har det blivit, men MYCKET glidmedel! Jätteviktigt!

• Anonym (Nyfiken)

Saken med just sprickan är det att det spricker även om jag bara gör nr 2 på toan, och har så gjort i ett år, och det är inte förens en vecka sedan som jag provade analsex första gången..

Men har hört att det ska finnas något som hjälper sprickan att läka, men vet inte vad..

• Anonym

fråga på apoteket, finns säkert någon mailadress på ders hemsida om du tycker det är pinsamt att prata om sånt inne i affären.

• Anonym

xyloproct mot hemorrojder är bra för sprickor också har jag för mig. Testa det.
    Och mjuka upp med ett par fingara så att du känner dig helt redo innan ni har analt samlag.

• Anonym (salva)

Min sambo fick problem med en spricka i analen som dessutom gjorde ont (inte bara när han gick på toan) och till slut gick han till en läkare som gav honom en salva för att läka sprickan (analfissur). Läkaren sa att en sådan spricka kan bli kronisk om man inte behandlar så det kanske inte är dumt att få något receptbelagt som verkligen läker....

Svar på tråden Analsex, Spricka i Analet, Vaxa bort håret, hjälp!