• Mammatilltretroll

Hur göra ett badrumsgolv (som det är hudfärgad plastmatta på) roligare?

Vi flyttade in för 6 månader sen i vårt lilla radhus och har pysslat sen dess...dte är ett evighetsgöra

Vi har i dagsläget inte råd att lägga klinkers på golvet i badrummet, men vill gärna få tips på hur man kan göra badrummet lite roligare..
    Det är vitt kakel på väggarna nästan ända upp och hudfärgad plastmatta på golvet - supertrist!

Nån som har nått bra tips kanske?

*~Mejas Mamma~*
  • Svar på tråden Hur göra ett badrumsgolv (som det är hudfärgad plastmatta på) roligare?
  • Lola Jämtland

Eller så köper ni billig trall o lägger in.

• Mammatilltretroll

Jo, jag har också tänkt på stor matta (vi har nu en liten rund) men det känns som att det blir fort snuskigt med en stor matta som blir fuktig ofta osv...

har funderat på sån där trätrall men många säger att det visst blir grisigt under de också..

*~Mejas Mamma~*
  • nelle87

tipsar också om trall, men det kanske också är lite dyrt...har hört att man bara behöver städa under den ca 1 gång/år och det låter ju inte så farligt (men jag skulle nog vilja städa lite oftare, speciellt om man har barn..)
    Annars finns väl inte så mkt att välja på förutom matta. Jag har köpt en svart för jag tänkte att den kanske inte blir fläckig iallafall..Man får ju tvätta den lite då och då.

• KajsaSthlm

Har hört att det ska gå att måla på badrumsmattor. Såg nåt sånt på ett inredningsprogram för något år sedan. Hur det funkar vet jag inte. Färgen måste ju hålla för fukt och inte släppa. Man får nog kolla upp det med en färgbutik.

Vi har samma problem i vårt badrum. De förra ägarna renoverade badrummet, men lämnade den gamla plastmattan kvar (hur snål får man bli?). Vi ska nog göra om där om ett par år, men vill att det ska se ok fram tills dess. Just nu ligger en större matta på golvet, och det är svårt att hålla fräscht tycker jag...

• Lillbubba

Det går att måla på! Ta kontakt med en färgbutik. Dom målade på en plastmatta på Homestyling på kanal 5 för ett antal program sedan!

Svar på tråden Hur göra ett badrumsgolv (som det är hudfärgad plastmatta på) roligare?