• felicia76

Är det vanligt med ballongmage och frusen vid äl?

Har sedan jag fick ÄL för 3 dagar sedan en stor uppsvullen mage (jag är inte överviktig men magen ser ut att vara i 5:e månaden och jag fryser mer än jag brukar.
    Är detta verkligen normalt?

För övrigt har jag jätteömma bröst och har "känningar" i äggstockarna (det pirrar till ibland och ömmar).

Kanske borde tillägga att innan jag fick ÄL (dag 17) så hade jag på dag 15 en äggblåsa som var 30mm.. har hört att det är ganska stort???

Är detta verkligen normala biverkningar?

En annan sak... testade en grej eftersom jag är helt ny: testade för ÄL och fick utslag 2 dagar i följd men tredje dagen blev det inte fullt utslag på stickan utan "som innan man får äl".
    ÄR DET NORMALT???

Känner mig totalt fånig och okvinnlig som inte har så stor koll på det här, så hoppas verkligen någon snäll kan hjälpa mig.

Kram

• Svar på tråden Är det vanligt med ballongmage och frusen vid äl?
  • Sara Jane

Förstår inte riktigt alla dina frågor . . om magen vet jag inte, jag hoppas det blivit bättre, men ÄL-utslag i två dagar låter normalt, sen är det ju liksom över.

Lycka till!
    Sarajane

• Pico

Att vara frusen efter äl är ett vanligt symtom eftersom kroppstemperaturen stiger efter äl. Jag som är känsligt mot temperaturskiftningar blir direkt mer frusen efter äl. Ömma bröst är väldigt individuellt. Förut hade jag stora ömma bröst från äl fram till mens, men det har försvunnit av någon anledning. 30 mm är stort på en äggblåsa. Det vanligaste är att ägget släpper när äggblåsan är 20 mm el strax över. Ang. äl-testet är det som Sara Jane skriver. Man får starkt utslag i 2 dagar och sen är går det tillbaka eftersom äl är över.

Svar på tråden Är det vanligt med ballongmage och frusen vid äl?