• sanndris

Dopfika?

Har nu bestämt mig för att inte bjuda på mat utan bara kaffe o tårta på dopet.
    Men då kommer nästa fråga, ska man ha bullar o kakor OCH tårta eller hur har ni gjort?

• Svar på tråden Dopfika?
  • Alicemamma

Vi hade kaffe/te/läsk, prinsesstårta och småkakor i sju olika sorter. Funkade perfekt för oss!

• LadyJo

Jag hade tårta, bullar, kakor och chokladkaka. Jag hade gäster som inte kunde äta mjölkprodukter så de kunde inte äta tårtan. Så jag bakade kakor, bullar & chokladkaka med mjölkfria ingredienser för deras skull. Hade jag inte haft dom gästerna hade jag nog skippat chokladkakan.
    Bullar är bra att ha om det finns småbarn med på fikat. De gillar oftast bullar och saft mer än tårta. Räcka ut tungan

• Cathy71

Vi hade kaffe/te/saft, prinsesstårta, två sorters småkakor samt bullar & wienerbröd. Vi hade även en skål med godis... mycket gott med andra ord

• Cathy71

Ett litet tips för att få det lite billigare... Vi köpte samtliga kakor på Prisextra och då kostade bullarna 5kr st och tårtan 10kr biten...(och då fick vi rosa marsipan och text utan extra kostnad) De har leverans från bageri varje morgon. Det kanske inte finns just ett Prisextra där du bor, men lite större matvarubutiker brukar ha leveranser från bagerier. Köper man från konditori så brukar det bli väldigt dyrt.

• JessicaåIda

Vi hade hemmagjord princesstårta(svärfar gjorde, bild i galleriet) & smörgåstårta samt några "vanliga" smörgåsar till barnen. Vi döptde vid kl 14.30 så det blev lite matigare pga detta.

• Alicemamma

Coop-Xtra har leverans varje dag på tårtor! Nybakade på söndagmorgon! VI beställde där oich de var superfina och väldigt smaskiga!

• Standly

Vi beställde bullar & två olika tårtor från bageriet samt köpte 2 sortes kakor i affären. Ska man bjuda på tårta så bjuder man väl helst på kaffebröd också...tycker jag iaf .

• Tutluva

JessicaåIda: Vilken duktig farfar!
    Finfina tårtor!

Svar på tråden Dopfika?