Gelatin+oatly vaniljsås = grädde ..men HUR??
Jösses gästerna kommer om en timme och jag har tappat bort proportionerna gelatin + oatly havrabaserade vaniljsås för att få mjölkfri fuskvispgrädde till tårtan
Kan nån hjälpa mig?????????????
Jösses gästerna kommer om en timme och jag har tappat bort proportionerna gelatin + oatly havrabaserade vaniljsås för att få mjölkfri fuskvispgrädde till tårtan
Kan nån hjälpa mig?????????????
puff puff
Hej...
Jag kollade lite på oatlys hemsida och hittade detta:
"Blötlägg två gelatinblad i kallt vatten
Ta upp gelatinbladen efter några minuter och smält dem i en liten kastrull på svag värme eller i mikrovågsugn
Vispa en förpackning kylskåpskall iMat tills den har ökat i volym
Ta en liten mängd vispad iMat (ca 1Z2 dl) och rör i de smälta gelatinbladen
Tillsätt denna gelatinblandning till resten av den uppvispade iMat och blanda väl"
Det kanske är samma för vaniljsåsen
Men varför köper du inte riktig mjölkfri grädde??
Meeen, jag minns inte vad den heter!
Soya Too heter den.. såg den i affären idag.. den är kanongod. Finns som sprutgrädde och vispbar..
Galatea: Tack! Du räddade kalaset! Har aldrig ens tänkt så långt att det gick att göra så med matlagn.grädden också. Hade såna hemma också och testade. Gick jättebra! Men jag tillsatte en klick vaniljsås och strösocker!
Crispie: Tusen tack för det tipset! Har aldrig sett produkten. Hade inte kunnat använda det nu visserligen, är själv överkänslig mot ex tofu-lines grejer, samt det var mkt små barn som skulle smaka och minns inte hur länge man unviker soja men visst är det väl minst 1,5 år om andra allergier finns. MEN min 4-åring ska definitivt få testa om jag hittar nån handlare som kan ta hem!!!!!