• Anonym (orolig)

Abort pillret mifegyne....fick igår

jag tog abortpillret mifegyne...och barnmorskan berättade inget om biverkningar sa att ovanligt att man ska blöda.
    Eller må illa.

Jag har mått illa sen jag fick pillret, blöder lite, har kräkts 3-4 gånger bara idag.

Någon med erfarenhet av detta piller....jag trodde att man mår som värst när man får sista behandlingen.

Har inget nummer heller jag kan ringa till om situationen, känns som jag håller på tuppar av.

• Svar på tråden Abort pillret mifegyne....fick igår
  • cii

Kräktes du inom 2 timmar efter du fick tabletten ska du dit igen och ta en ny.. mer vet jag inte

Lycka till iaf.

• Anonym (orolig)

nej jag kräktes dagen efter.... alltså idag flera gånger...

• Anonym (orolig)

spyr och är yr och kan inte äta, vad jag än dricker så åker det upp.
    Kan inte äta, försöker bara dricka...men jag spyr upp det.

Är så besviken, att när man får ta ett starkt preparat att man inte får någon att ringa till.

Typiskt vården nuförtiden

• cii

Okej, ja du.

Jag fick ju genomgå en "abort" pgr MA.

Kräktes också massor. Men det var under tiden då jag låg inne och hade fått "slidpillerna"

Usch det var det hemskaste jag varit med om!

• Anonym

Jag mådde också jätteilla och kräktes dagen efter jag tagit den tabletten Fick för mig att det var biverkningar och att jag mådde dåligt psykiskt.

• Anonym (orolig)

kan du berätta hur det går till, vad förväntas att se, eftersom det kallas för embryo ännu, men kan man se embryot med blotta ögat. Ska på måndag dit...
    Jag tar det ändå ganska bra, vet att det var helt fell tillfälle för mig att bli gravid.

Vill du berätta hur det går till, du kan väl skicka inlägg eller mejl till mig...om du pallar.

KRAM *

• Anonym (orolig)

men, varför säger de inte det på sjukhuset hur det kan bli?

• Pantra

Jag hade molande mensvärk dagarna efter jag fick mifegyne. Blödde inget. Har du kanske blivit magsjuk?
    Ring till sjukvårdsupplysningen så kan dom säkert säga till dig vart du ska vända dig.
    Blä för hur tråkigt man kan bli behandlad i den utsatta situationen du är i. Har själv dåliga erfareheter i samband med ett sent missfall. Hoppas din situation snart löser sig till det bättre!!

• Anonym (orolig)

magsjuk? men är det en farlig biverkan på det hela.

Är så rädd att jag ska bli steril, det står på min lapp att Ring om du misstänker komplikationer...men inga nummer, och ringer jag dit jag gick så är det bara telefonsvarare.

E så less..att det ska vara så svårt nuförtiden att få prata med en kunnig läkare...utan väntetid

• cii

Jag var i vecka 7+3.

Kom in kl 08, fick slidpiller samt smärtstillande.

Fick ligga ner i minst 30 min. Kände att det började komma mensvärk och så.

Sedan var fick jag springa på toa.
    Då kom fostervattnet och endel blod. Mådde illa och var jätteyr.

Men BM var supersnälla och kom in hela tiden och gav mig dricka, värktabletter och vetekudde.

Sedan började det göra riktigt ont. Spydde. Bajsade, störtblödde med stora klumpar.

Nej man ser inget foster. Det kom säkert 7 klumpar. Krysta gärna! Det underlättar..

Men jag var mer på toa än i sängen. Hade min underbara sambo med mig som fick torka och spola eftersom han kände att jag inte skulle behöva se allt.

Hjälpte enormt mycket!

Spydde tillslut magsyra, så drick mycket vatten!!

Runt 14.00 kunde vi åka hem.. sen blödde jag i 2 veckor. Hade inte ont mer och mådde "jättebra" trots allt. Illamåendet försvann på kvällen..

Det var allt jag kom på nu om det var mig du menade =)

Svar på tråden Abort pillret mifegyne....fick igår