hjälp! teutonia rocky?
Har bestämt mig för att köpa en begagnad teutonia rocky ´04 från blocket. någon som kan säga att jag gör ett bra köp?
den såg fin ut...
Har bestämt mig för att köpa en begagnad teutonia rocky ´04 från blocket. någon som kan säga att jag gör ett bra köp?
den såg fin ut...
Vi har en begagnad Teutonia Rocky från 2003 och är nöjda med den. Köpte den som sittvagn till sonen när han var drygt 7 månader och kommer att ha den som liggvagn till andra barnet. I köpet ingick en mjuklift och parasoll och lite annat nödvändigt.
Jenny
Har haft en rocky och var super nöjd.Nu har vi en Primus och tycker Teutonias vagnar är toppen!
Jag hade en Teutonia Rocky -02 som förstavagn till dottern. Men jag var grymt besviken. Gick väl ann när hon låg ner men när hon vid 3 månaders ålder ville sitta upp så var den riktigt, riktigt dålig.
Så vi köpte en Mutsy som ren sittvagn och är helt otroligt nöjda. En sån skillnad!
Och varfčr var den dolig som sittvagn?
Maria
Vagnen hade bara tvåpunktsbälte, vilket hon bara gled igenom. Nästa stopp var den där som går upp till bygeln, som ska sitta mellan benen. Förstår du vad jag menar?
Detta innebar att hon, efter 2 minuter,låg ner med hela ryggen på sätet och huvudet på ryggstödet.
Vi löste det genom att sätta en stor kudde bakom ryggen på henne så hon kom fram till bygeln. Inte helt optimalt det heller, men vagnen gick iaf att använda.
Så de där månaderna när hon ville sitta tills dess att hon kunde sitta stadigt, de var inte roliga.
Hade en Rocky -03 till min äldsta dotter, jättebra vagn
Dinkanesh
Från 03 så har rockyn 5-punktsbälte så det problemet du hade finns inte längre
tack för inlägg! jag köpte den och den är från 04, så den har ju alltså fempunktsbälte och är vändbar, ett måste för mig. min dotter är 7 mån och sitter bra i den, dessutom är den ju snygg och jag fick mjuklift till så vi sparar den till nästa bebis!
det känns bra:D
Aha! Som jag med första sonen med vagn från DORJAN från 03 oxå bara midjebälte. Jag löste det genom att fästa en lös sele i ryggstödet. Men nu med primusen från 01 köpte jag ny klädsel och klippte loss en lös sele och sydde fast så den är som en fempunkts exakt, men han sitter stadigt 1½ mån tidigare än storebror så det har funkat bra, men oja kudde bakom är guldvärt då inga ryggar är helt raka!