• TheReLe

namn som är fina både på svenska och spanska?

Jag gillar Elian och Leon som killnamn. Men vill gärna ha fler förslag på speciella namn.
    Som tjejnamn gillar jag Alma men kommer inte på flera.

Men Rebecca har vi gjort som så att tilltalsnamnet funkar både på spanska och svenska och så har hon fått ett gammaldags svenskt namn; Ingrid, som är ett släktnamn.

HAr ni några andra roliga förslag?

• Svar på tråden namn som är fina både på svenska och spanska?
  • Mia83

Roliga och roliga.....
    Men Anna, Maria, Linda...ja en hel del av våra vanliga svenska namn funkar ju på spanska. Linda blir ju extra fint

• Carre

Jag kommer från Mexico och ville ha namn på mina barn som funkade både här och där.. Min son heter Sebastian och min dotter Daniella

• Mumin

Min svägerska bor på Gran Canaria med en kanarisk kille och deras son heter Fabián. Funkar både här och där, bara betoningen är olika.

***Johanna 3/7-03 *** Viktor 7/3-06***
  • TheReLe

Haha... Gillar Fabian jättemycket, men hela familjen minns vår kanin som hette så och då känns det lite knäppt .

Anna, Maria och Linda känns lite för vanliga (dvs. ALLA hette så när jag växte upp) och om jag inet kommer på något bra tjejnamn så finns risken att min sambo får som han vill nämligen; MAria del Carmen och jag ogillar det starkt. Tänk er Carmen fast med göteborgskt uttal... uäck!!

• Mia83

Lite för gulligt för min egen smak, men Felicia kanske?

• Amoreco

Ariane...Thalia...Melina...Mariana....Joana...

• loves

valeska tycker jag är fint...

• TheReLe

JAg har funderat lite på Celia oxå, associerar det för mycket till Celia Cruz (hon var ju inte direkt vacker?)

• zvartaliljan

Jag har samma problem. Pappan kommer från Argentina o då är det ju viktigt att det låter bra på spanska också. Vi har funderat mycket på maia (kan ju inte stava med j för då blir ju det spanska uttalet inte så fint) men jag tycker det är så vanligt!
    Det är supersvårt. Han tycker om namn som pablo, marios och franscesca..........usch!!!

• Karin Knas

Judith är det vackraste namnet jag vet och jag sörjer att min yngsta inte fick det namnet som tilltalsnamn, men vi var lite väl söliga att bestämma oss så storasysern fattade beslutet åt oss och sen var det för sent att ändra liksom.....

Jag träffade flera under min tid i Peru som heter det i alla fall så det faktum att det börjar på J påverkade inget i det fallet...
    Man sa så fint JJJudit som vi skulle ha sagt..

Annars...
    Dora, Laura, Lisa ...

Kände en kille som heter Igor bla så jag tror att man kan leta på andra håll i världen och tänka att vi är globala nu ...

Alfons kan man ju heta och så blir det lätt Alfonso när man träffar spanska släkten.. Eh...

Återkommer om jag kommer på flera - det är ju liksom en del namn som inte jag tycker så mycket om som är vanliga: som Vanessa, Melissa och sånt... hm....

Svar på tråden namn som är fina både på svenska och spanska?