• Anonym

Hur mycket blödde ni vid tidigt missfall?

Jag testade positivt på BIM-dagen och två dagar senare började jag blöda. Lite mindre mängd än vid vanlig mens och även kortare tid, två och en halv dag ungefär. Inte några slemklumpar som det brukar vara vid vanlig mens.

Är det någon som känner igen sig? Jag trodde att man skulle blöda mycket mer och minst ett par veckor, men det kanske man gör om det inte är så tidigt?

• Svar på tråden Hur mycket blödde ni vid tidigt missfall?
  • Snäckan05

Jag blödde lite mer än vid vanlig mens och det varade i lite mer än en vecka.

• Anonym

Ok! Tack för svar, Snäckan! Hade du ont?

• Snäckan05

Jag har alltid haft fruktansvärd mensvärk och jag kände ingen skillnad.

• Crazy Baby

Jag blödde nästan ingenting innan fostret kom ut, hade blodblandade flytningar! Hade inte ont alls, lite som mensvärk!

• Anonym

Oj, kunde du se när fostret kom ut, Crazy Baby?! Hur ser det ut, som en slemklump, eller?

• Crazy Baby

Ja, det kom som två äggstora klumpar, jag var visserligen i vecka 10 så det kanske märks mer då!

• Anonym

Ojdå! Ja, jag är ju precis i början, bara några dagar efter BIM.

• Anonym

Var helt säker på att det var ett tidigt missfall när jag började blöda. Nu när det inte höll på så länge fick jag nog ett nytt litet hopp om att det kanske inte var ett missfall i alla fall. Har läst en del här inne om såna som haft ganska stora mensliknande blödningar och ändå varit gravida.

• Anonym (missfall??)

Mitt andrda missfall i vecka 6 var sparsam. Kom inte en enda droppe färskt blod, bara gammalt som bruna flytningar. Behövde inte använda något mensskydd ens. Varade däremot i 7-8 dagar mot 3-4 dagar vid vanlig mens. Blöder alltså mer vid normal mens än jag gjorde vid detta missfall. Var inne på vul i slutet av blödning, slemhinnesäcken fanns då kvar. Blödde inte mer, men efter en vecka var vid nästa vul fanns inget kvar ändå och hcg halten i bloden hade gått ner till normalt (icke gravid).

• Anonym

Bra att få höra olika varianter!

• Skogsliv

Mitt missfall var när jag var i v5 ungefär och då kom blödningen lite drygt 1 vecka efter BIM och jag hade då vetat om graviditeten i 5 dagar.

Jag bödde 2,5 dagar, lika lång tid som min mens brukar vara. Både rosa och brun blod. Lite klumpar.

Önskar dig lycka till!

• Skogsliv

BTW: angående smärta...hade SKITONT i magen 3 dagar innan blödningen...höll i sig ca 30 minuter och jag vet inte om det var då det gick fel eller om det var "gaserna" jag hade då...men sedan när jag blödde så hade jag inte alls ont.

Mina HCg värden var nere igen efter bara 4 dagar

• Anonym

Skogsliv- var du hos gyn och kollade att hcg-värdet gått ner? Kan man göra ett nytt gravtest själv och kolla?

• Skogsliv

Jag var hos gyn och hon såg inget kvar i magen samt att jag inte fick något utslag på grav-testet längre.

HCg-värdet kan ta upp emot 9 veckor innan det går ner såpass att man inte längre får positivt grav-test, men ofta handlar det om kortare.

• Anonym

Ok! Jag tror att jag gör ett test i mitten av nästa vecka och blir det positivt ringer jag gyn och bokar tid för vul.

Svar på tråden Hur mycket blödde ni vid tidigt missfall?