• mary04

vår/sommaråkpåse

Var kan jag hitta en vår/sommaråkpåse? Den jag har nu med dun i börjar bli lite varm. Samtidigt vill jag gärna ha ngn slags åkpåse åt min snart femmånaders i vagnen, eftersom jag har bytt till sittdel.
    Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden vår/sommaråkpåse
  • Karobe

De mjukliftar som går att göra om till åkpåse är lite svalare... annars tycker inte jag att man behöver åkpåse på sommaren, en lagom sval filt (t ex en gallerfilt) plus fotsack mot väder och vind räcker alldeles utmärkt tycker jag.

• isagu

Geckon är ju ganska tunn i tyget och kan ju lätt bli lite kallt svala sommarkvällar, så kan ju va en fördel att ha en åkpåse även fast det är sommar.Lodger är jättebra, har ingen bunker men en wrapper (med i gallerit i camelionen).
    Bunkern viker man liksom bara upp.
    Annars så är ju bugabooåkpåsen inte så tjock och går att vika ner på ett bra sätt
    http://www.lodger.nl/

• GOBLIgobli

Emmaljunga har en tunnare åkpåse, allround, ca 500:-.

• mary04

Tack för tipsen, ska kolla upp...

• Murpen

Det finns ett märke som heter Geggamoja som har superfina tunna fleeceåkåsar. Har sett dem i rosa o svart. Väldigt stilrena.

• björkmamma

Varför inte bara använda en filt? Har fått en filt som kan knäppas med dragkedja på mitten, så det blir lite typ som en åkpåse.

• Rund

Gå in på www.geggamoja.com
    Ring dit och hör de gör jättefina tunnare åkpåsar i fina färger. Tyget är tunnare fleece. De är verkligen superfina.

Svar på tråden vår/sommaråkpåse