• april

Är det björnbär?

Någon som vet om det här är björnbär har lagt in bilder i mitt bildgalleri, har hittat ett ställe där det växer plommon, körsbär, äpplen, päron, vinbär och så en buske som ser ut som om det skulle vara björnbär. Men jag känner inte igen bladen och blir lite osäker kanske det är några andra bär, skulle bli jätte glad om det är någon som vet vad det är om dom går att äta. Har försökt att leta på internet men kan inte hitta bilder.

• Svar på tråden Är det björnbär?
  • ladyhawk

Japp, det är björnbär! *smaskens*

• ladyhawk

Tips: gör vanliga sockerkaksmuffins, peta ner 3-4 björnbär strax under/lite över ytan och sockra. Grädda som vanligt. Jättegott!

• Minimum

Ja det är nog björnbär eller eventuellt boysenbär,

• ladyhawk

Minimum: vad är det för skillnad på björnbär och boysenbär?

• camile

Tittade på bilden som Pee Wee länkat till och så på bilden i aprils galleri. Bären är ju lika men inte bladen. Undrar om det är björnbär då...... Bara en tanke.....

• april

Ja det är ju det där med bladen är det säkert att det är björnbär vet ju att det finns en massa olika sorters kanske olika blad då?

• Monica H

Såg det nu också. Bladen är ju inte lika. Kanske boysenbär, hittade ingen bild på dom.

• april

Frågan är ju då om det finns några bär som är giftiga som ser ut som björnbär?

• Holmstedt

Gud, så gott med björnbär!

• ladyhawk

Jag har björnbär, och de har likadana blad som på bilden. Fast nu börjar jag ju undra *s*.

• april

Ladyhawk om du har ätit dom sålär dom ju inte varagiftiga iallafall.."S"

• Minimum

Ingen aning eg, boysenbär är större tror jag och inte lika svarta i färgen

• april

Tror att jag tar en sväng förbi biblioteket imorn för att vara på den säkra sidan, om ingen helt hundra kan säga att det är björnbär eller nått annat ätligt bär..

• april

"Peztis" Tyvärr är inte ser inte bladen lika dana ut som på den busken jag plåtat. Men som jag skrev tidigare finns det tydligen olika sorters björnbär de kanske har olika blad också!

• ladyhawk

Det finns taggfria björnbär också. De är lättare att plocka, men inte lika goda. Nu undrar jag hur boysenbär smakar, blanding mellan björnbär och hallon låter jättegott!

april: nä, eller hur!

Svar på tråden Är det björnbär?