• Texas 06

Min temp har gått ner! :-(

Är i vecka 8 (7+4) och tog temepen idag bara för att kolla om den låg kvar på 37.3 men nu hade den sjunkit till 36.8...borde den inte ligga kvar på "febertemp" under hela gravtiden??
    ¤orolig nu¤!! Nån som vet??

• Svar på tråden Min temp har gått ner! :-(
  • Asrta1

men 37,3 är väl ingen febertemp... Jag har inte haft ngn förhöjd temp på hela graviditeten...jag har 36,5 och brukar ligga på det.

Jag personligen trodde början på feber låg vid 37,6.....

Asrta1 - Mamma till en underbar son på 3 år och gravid i v 32 (31+5) !
  • Texas 06

Min brukar ligga ganska lågt....så för mig så blev ju 37.3 ganska högt!Men kanske att man inte måste ha feber temp då!

• Samantha

Jag har inte haft högre temp under hela graviditeten.
    36.5 brukar jag ha och det är vad jag legat på under
    graviditeten med. Är för övrigt i v.31. Glad

• Lalan

Ens febernivå är något högst individuellt. Har man normalt runt 36 grader, så är 37.3 en måttlig feberhöjning. Själv har jag 36.8 grader i vanliga fall, men nu under graviditeten har jag 37.4.

• En glad tjej

Jag hade 36,0 häromdagen och min bebis bökar för fullt där inne! Vanligtvis ligger jag på 37 ca!

• Lennica

Jag brukar ha 35,8 i vanliga fall, nu under grav har jag legat runt 37,0.

När jag har 37,5 är jag riktigt dålig i feberfrossa, så det där är lite olika. Är man lågtempare har man ofta feber innan 37,6.

Tror inte att det är någon fara om du sjunkit i grader. Vet inte varför vissa blir varmare av grav.
    Någon annan som vet?

• Texas 06

Tack för alla svar!
    Nu kan jag bli lite lugnare...man blir ju så lätt nojjig så fort nått ändrar sig med kroppen. Men idag har jag haft världens illamående på jobbet så jag tvekar inte på att BebbeLee fortfarande e kvar där inne!!

• Maja21

va?? jag visste inte ens att att man skulle/ska stiga i temp pga grav! hmm jaja! Min bebis mår finfint iaf!

• ullis79

Visste inte heller att tempen skulle stiga och jag väntar mitt andra barn.

Man ska inte bry sig om allt man läser då oroar man sig bara för mängder med saker.
    Man är ju inte sjuk, man är gravid.

• Niquilota

Texas06: Man har förhöjd temp under graviditeten, men den pendlar ändå. Huvudsaken är att man inte sjunker ner under den temp man brukar ha innan äl. Tempar du i vanliga fall? Om man inte tempat regelbundet kan man inte dra några slutsatser av den temperatur man har för tillfället, det är många faktorer som spelar in vad gäller kroppstemperaturen.

Ska man få en rättvisande temp måste man ha sovit minst tre timmar i sträck och tagit tempen innan man ens reser sig. Att ta tempen vid lika tidpunkter ger inte ett resultat som du ska fundera på. I övrigt är det dessutom inte tillrådligt att tempa under graviditeten. det finns andra faktorer som visar om något är på tok i så fall. Att tempa enligt konstens alla regler stressar en bara, så låt bli med det ifall det är det du gör!

Svar på tråden Min temp har gått ner! :-(