• Dianka

ett tjejnamn på en kille???!!!!

hej på er alla!!!

Nu har jag ett problem, jag kommer från Ryssland o därför vill gärna döpa min son till något ryskt , nu pratar jag inte om sergej eller boris, det finns faktiskt fina namn oxå:)))
    Ett av de är Nikita, jätte gulligt tycker jag!
    men här i Sverige är det ju ett tjej namn! Min sambo totalvägrar!
    Vad tycker ni, kan man döpa en pojke till Nikita eller blir han retad?

• Svar på tråden ett tjejnamn på en kille???!!!!
  • firhilwen

Kände en kille en gång i tiden som heter Andrej. En bekant har ett par pojkar som heter Andrei och Nicolai.

Kan det va nåt??

• Titti och mini

Vad sägs om Ivan? Tycker det är sött o funkar ju i bägge länderna... kanske för vanligt i Ryssland? Nikita kan nog bli lite fel i Sverige, fast man kan söka på namn o se hur många som heter det här - har dock glömt vad det är för sajt tyvärr

• Firren

Ja här i svergie så är det ju svårt med det namnet kan jag tänka mig. Man tänker ju inte kille direkt...

• Dianka

nej..det finns inga andra ryska namn på en pojke jag kan tänka mig.... nikita är ju så sött...mrn det får väl bli nåt annat......

• Skittles 77

scb.se kan man söka på namn, se hur många som heter det, om det är både tjejer och killar och så...
    62 män har Nikita som tilltalsnamn i Sverige...så varför inte!

• Leeloo

Visst associerar man till en tjej men om det är ett killnamn i Ryssland så varför inte.. Folk heter ju Robin och Kim, Maria (i Spanien) osv

• MissOsbourne

Jag tycker det är helt ok på en kille faktiskt=) Trodde hela tiden förut att Elton Johns låt handlade om en tjej men det gjorde den inte...*S*

Svar på tråden ett tjejnamn på en kille???!!!!