• Who am I

Lyxig bröllopspresent, tips snälla!

Vi ska i slutet av augusti på ett fint och snofsigt bröllop, sambons barndomsvän ska gifta sig.
    Det blir en lång båttur, busstransport till kapell, buss till festlokal, hotell övernattning och hela kalaset Vi ser SÅ fram emot det, tror det kommer bli riktigt roligt och spektakulärt.
    Nu till problemet, VAD köper vi till paret som har ALLT?
    Vi vill ge dem någonting annorlunda och lyxigt!
    Kom med alla tips ni har, pengar är inget hinder!

Tack på förhand

And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
  • Svar på tråden Lyxig bröllopspresent, tips snälla!
  • Pellerbom

En spa-helg kan väl de behöva efter all bröllopsstress! Massage, olika behandlingar, god mat i vacker miljö samtidigt som de får tid för varandra!

• tonfisken

Jag läste i DN's vintips (tror jag att det var) om nån som skulle köpa vin till brudparet. En flaska att drickas på 1:årsdagen, en flaska till 5:årsdagen och en till 10:årsdagen. Kommer inte ihåg vilka tips de fick, men antar att du kan få bra tips nån annanstans. Jag tycker att det var en lyxig och lite annorlunda idé.

• anime

Årgångsvin...ett vin som producerats i år, året de gifte sig som ska drickas om 10 år. Eller vin från deras födelseår.

Jag köpte en vinflaska till min bror när han fyllde 25 från året han föddes. Det blev mycket uppskattat!

• Aaliyah

Man kan köpa Champagne med brudparets namn och datum för bröllopet på etiketten.

• marmelade

Något i glas som assietter, skål, eller något annat sådant. Kolla på duka eller inspiration.

• Who am I

vi vill inte köpa saker som alla andra kan tänkas köpa. Det ska vara annorlunda och nytänkade
    Gillade idéerna med vinerna.

• Jenny70

Har sett i någon tidning att man kan få beställt typ en kvarnsten med namn - eller vad man vill - inhugget liksom. Rätt fräckt om man bor i eget hus, tycker jag...

• milimina

vi åkte på minibröllopsresa till hasseludden och bodde då i ryokan, dvs egen svit det avr otroligt skönt avkoppling efter alla turer kring bröllopet och kändes väldigt lyxigt med egen varm källa, vacker utsikt och någon som serverade toppengod mat på rummet och hämtade en till behandlingar. om pengar inte är nåt hinder tycker jag att det vore en bröllopspresent som ger ett bestående härligt minne

www.yasuragi.se/ klicka på våra rum och sedan ryokan

(och jag önskar mej själv en till sådan weekend i trettioårspresent f.ö )

• MINI25

Köp något från Christofle! www.christofle.com
    Lyxigt, finns ej i Sverige och är garanterat uppskattat. (Hade stor del av vår bröllopslista där...)

Vinunderläggen i silver är underbara (gravera in datum på undersidan) eller köp några fina, tunga ljusstakar..eller varför inte en fin bägare, som också kan graveras på baksidan.

Annars har Svenskt Tenn vackra tennljusstakar och en fin ljusstake som heter Slingan. (Men risken finns ju att nån annan köper samma sak).

Har inte brudparet nån lista i nån affär eller på nätet?

• Fåret Shaun

Man kan köpa/hyra en rad med vindruvsplantor i frankrike, som man sedan får vinet från. Det lagras nere på vingården och man måste själv åka ner och hämta det.

• NinaFina

Gillar de whiskey kan man gå in på www.mackmyra.se och boka in ett whiskeyfat som är enbart deras. Tänkte jag göra till min man när han fyller 40...

Presentcheck för resor är väl också uppskattat.

• Fru Höstlöv

http://www.boxexperience.com/ finns det en massa tips.
    Varför inte "köpa en kock" som kommer hem och lagar middag åt dom och några vänner en kväll? Det vore ju lyxigt och småroligt tycker jag. Men det finns ju andra saker, ballongfärder och choklad, vin, wiskeyprovningar och allt möjligt.

• Who am I
    MINI25 skrev 2006-05-30 10:32:16 följande:
    Köp något från Christofle! www.christofle.comLyxigt, finns ej i Sverige och är garanterat uppskattat. (Hade stor del av vår bröllopslista där...)Vinunderläggen i silver är underbara (gravera in datum på undersidan) eller köp några fina, tunga ljusstakar..eller varför inte en fin bägare, som också kan graveras på baksidan. Annars har Svenskt Tenn vackra tennljusstakar och en fin ljusstake som heter Slingan. (Men risken finns ju att nån annan köper samma sak). Har inte brudparet nån lista i nån affär eller på nätet?
    de har ingen lista vad jag vet men jag tycker inte om att handla efter listor, känns opersonligt. Vill hitta någonting speciellt från just OSS till dem Svårt att förklara, men men.
    Ska kolla sidan du länkade till
  • Who am I
    Trogga skrev 2006-05-30 10:35:01 följande:
    Man kan köpa/hyra en rad med vindruvsplantor i frankrike, som man sedan får vinet från. Det lagras nere på vingården och man måste själv åka ner och hämta det.
    vart kan man kolla upp sådant då?
  • innana

Något att göra då?
    Vi har givit bort under årens lopp bl.a:

-en Islandshästritt
    -en sushikurs
    -en resa med litet plan till annan ort med övernattning
    -en forsränningskurs för två i Sarek
    -ett träd/vinranka att plantera på tomten
    -en "lekdag" med allt på Liseberg/Gröna Lund

• AvGasRör

kanske inte så orginellt

men jag gav min bror champanjeglas 2st me deras namn på det tyckte dom om

Den som går i andras fotspår kommer aldrig först
Svar på tråden Lyxig bröllopspresent, tips snälla!