• gurlie

När köpa amningsbh???

Fortsatt undran från mig.....vill ha råd från er kunniga kvinnor.. = )

Hur ska jag göra med amningsbh, man vet ju inte hur mycket brösten kommer växa föränn efteråt.
    Ska jag nöja mej med apotekets "top" eller chansa och köpa en??

Och har nån nån favorit-amningsbh att rekomendera.

Vill ju egentligen ha bygel..men det ska man tydligen inte. Prövade en på HM men tycker inte att den satt bra..."lyfte" inget...kändes oskönt..
    Har c-kupa (typ 80) i vanliga fall och har väldiga problem att hitta sköna och bra bh:ar. Nån med samma problem..

HJälp---

• Svar på tråden När köpa amningsbh???
  • gurlie

såg att det blidde lite skumt...delade upp mina frågor till två inlägg....

• Tjockepoffa

Du tjänar på att köpa en dyrare amningsbh. Tänk på att du ska använda dem ett bra tag och då är det bättre med kvalitet. Jag har en Triumph och en Abecita. Triumph är med bygel, funkar kanon.

• pippil

Jag hittade en kanonskön bh på Lindex här om dan(den var väldigt mjuk runt om och hade kupor som kunde expandera med ett riktigt bra stöd) och de har 25% rabatt nu på Bh:ar... Jag har köpt en som jag tänkte ha på BB och jag har 80 c nu men jag köpte en D kupa...

Sen får jag köpa fler när jag vet hur stora brösten blir sen

• Linda1976

Hejsvejs! Jag har jobbat på Twilfit i flera år (inte nu längre dock) och är utbildad på underkläder. Det vi då rekomenderade blivande mammor, var att köpa amningsbh ca 1 månad före bf, för då har magen sjunkit och tuttarna är ungefär den formen även efteråt. Sålde många amningsbehåar genom åren, och ingen klagade. Dagtid rekomenderade vi med bygel och nattetid utan, och det rådet verkade funka. för jag hade många tacksamma mammor som kom och visade bebbarna när de sen var födda. Hmm, saknar Twillan lite, när jag tänker på just detta... hihi

• Jenna82

Hallå där Gurlie! =)
    Jag köpte aldrig nån amningsbh, tyckte dels att dom var fula o sen att dom inte satt nå skönt. Så jag hade mina vanliga bh:ar, även fast mina bröst blev gigantiska nån dag efter förlossningen! O d gick hur bra som helst..d enda var väl att jag fick världens klyfta, hehe!
    O d där me att man skulle få mjölkstockning pga byglarna har jag aldrig hört talas om o vet inte om jag tror på heller. Jag fick aldrig nån mjölkstockning iaf o jag använde som sagt bh:ar me byglar.
    För att undvika mjölkstockning ska man ha d varmt om brösten o inte stå i blåst o sen pumpa eller amma så fort brösten börjar bli fyllda.

• JPL

Linda1976 och ni andra. Måttet kring bröstkorgen är ju större under grav och minskar tydligen direkt efter förlossningen, hur ska man då kunna köpa bh före förlossnignen. Satsar man på att det är det gamla måttet (före grav) kan man ju inte prova bh'n? Själv har jag hittills ökat från 75C till 85D (v 33).

• tinna

Köpte mina alldeles underbara amningsbhar på Twilfit, alldeles underbara!!! HMs Bhar var alldeles försmå för mig, även den största jag kunde hitta. Så jag lägger gärna några extra kronor och får en som sitter kanoners!
    Jag köpte dom på slutet av grav, provade så att dom satt bra och sen kunde jag ha dom hela amningstiden.

• jesslin

Jag har köpt en topp på apoektet och tänker köpa amningsbh efter förlossningen. Har redan ökat två strl så jag vågar inte chansa nu.

• MHN

Jag har köpt två amningsbh:ar från twilfit utan bygel ca två veckor innan bf. Hon i affären sa att jag var välkommen att byta dem om de inte passa efter förlossningen, förutsatt att jag inte använde de innan.

Svar på tråden När köpa amningsbh???