Ni som tappat era mobiler i vatten...
Hur gick det sedan?
Min hamnade i ett glas vatten imorse, och går inte igång igen. Jag börjar tappa hoppet. Har ingen hemtelefon så jag är helt beroende av den, men ska jag släppa taget eller...?
Hur gick det sedan?
Min hamnade i ett glas vatten imorse, och går inte igång igen. Jag börjar tappa hoppet. Har ingen hemtelefon så jag är helt beroende av den, men ska jag släppa taget eller...?
Min dotter slängde brorsans mobil i toan.
Han öppnade skalet o tog ut batteriet o lät den torka lääänge.
Den fungerar utan problem.
sambons mobil låg på en filt nere vid en sjö och när vi skulle åka hem så skulle jag ruska av filten och såg inte att den låg på så den hamna i sjön på en sten.
men den funkar än idag! Den låg där dock inte så länge. Vi fick fiskat upp den.
Santisen: Så tiden får utvisa då, med andra ord?
Jobbig väntan må jag säga...
Samantha: Tog det lång tid innan den började fungera?
JAg har tappat flera stycken i vattnet.
Låt den ligga och torka i några dagar så den är riktigt torr innuti. Ta ur batterit och lägg själva telefonen på ett element tex. Men håll inte på att sätta igång den.
Utan grö det först när du vet att den är torr.
Om den inte går igång blir det nog tufft.. Det som händer är att kretskorten, som sitter tätt, tätt i lager i mobiltelefoner kortsluter - ett efter ett, då de utsätts för vatten. Har en telefon blivit vätskeskadad går den inte att reparera tyvärr. Det man kan testa med är att tvätta allt man kommer åt med rödsprit ( tränger undan vatten) och torka väl men man ska helst aldrig sätta igång telefonen från att den hamnat i vatten.
Meme: Jag är rädd att jag varit så otålig att jag har försökt sätta igång den, och kanske i och med det har jag förstört den Puckade jag.
min sambo tappade sin i en toalett och tog upp den omedelbums. DEn startade aldrig mer och på servicen sade det att någon inre krets var ärgad och oanvändbar
Poena: *snyft snyft*
Åååååååååh vad jag verkligen ogillar mig själv just nu!
brokig: Okej, okej.