• Spaceray

Bära barn - tvillingar?

Hej hej! Jag kanske inte är nån renodlad AP-förälder, men lutar iaf åt det hållet. Har burit mina två första barn, inte jämt, men mycket iaf... Men nu väntar jag tvillingar och vet inte hur jag ska kunna bära dom riktigt, tänkte att det säkert finns nån sjal eller liknande för tvillingar men har inte hittat nån... Nån som har tips??

• Svar på tråden Bära barn - tvillingar?
  • Emsingen

Jag är väl ingen sjalgalning men jag har ju tvillingar och några sjalar.
    Jag tror det snabbt blir superjobbigt att bära båda. Har sett bilder på folk som har två i långsjal.
    Jag har två ringsjalar. Använder dem hemma ibland men super att bära varsin tvilling på stan eller i affären så slipper man ta med vagnen. En Mei Tai har jag också.

Du har kanske varit inne på www.sjalbarn.se, där finns de som kan allt. Många finns här också

• Spaceray

Tack för tipset Emsingen, har också tänkt på det att det nog fort blir alldeles för tungt... Lite trist. Att bära ett barn var är ju toppen när det går, tyvärr så kommer ju pappan att börja jobba igen efter ett par månader. Kanske man får så lov att släppa "bärar-taknarna" helt enkelt...

• Sar

Att bära ett barn i sjal är sällan något problem men det var otroligt svårt, krångligt och tungt att bära två. Så jag rekommenderar inte bärsjal till tvillingar om man ska bära båda samtidigt. Däremot rekommenderar jag "filtmetoden" varmt. Jag sydde en tjock filt som vi spenderade mycket tid på, jag förflyttade dem till och med genom att dra filten genom olika rum (dock svårt om man har trösklar). Det var aldrig några problem att få diska eller dyl när de låg på filten med leksaker nedanför. Även lätt att trösta båda två samtidigt när man satt på filten med båda barnen i famnen. Lycka till med din tvillinggraviditet!

• miriel

Men man kan ju bära en i taget å få händerna fria att pyssla med den andre... Så ge inte upp bärandet! Bra bärdon, underlättar vardagen. (Jag har inte tvillingar själv, men femton månader mellan barnen.)

Lycka till med tvillingarna!

• Lonka

hej hej!
    BB slen heter en vävd långsjal, den får man beskrivning till tvillingar oxå hur man kan knyta så man kan bära båda.
    Lite tungt nu när mina är snart 7 månader men ändå OK...
    Vi är inga AP föräldrar men jag gillar sjal!! Det är enormt mysigt!
    Vi har vagn oxå, en sån där bebbarna ligger tillsammans såklart!

Tjing tjong

Svar på tråden Bära barn - tvillingar?