• kela81

Chokladfläck på ljus soffa?

Har en ljusbeige tygsoffa som vi har fått en chokladfläck på, är det nån som har något bra tips för att få bort den?

• Svar på tråden Chokladfläck på ljus soffa?
  • hulahula79

min mamma säger att barnängens tvål(inte flytande) är bra till allt!

• Kakan83

Möbeltvätt kanske? Vad är det för tyg?

• kela81

Bommul är det...finns det möbeltyg som man kan använda på plats?

• Kakan83

Ja, det finns ett medel som man ska kunna gnugga in med fuktig trasa. Men minns inte vad den heter nu tyvärr. Men är det rent bomullstyg så tål den ju lite mer! Jag brukar ta en fuktig disktrasa å Jif på våran soffa när vi får fläckar. (tyget tål 40 grader)

• Nitagirl

jag har samma problem,fast i min soffa finns det allt från chocklad till grönsåpa som min älskade lilla unge spilde,en halvflaska oxå!!!!!har provat d mesta...det enda jag tror funkar e en sån där vattendammsugare...om du vet vad jag menar...ska testa sån i min soffa...annars kan du prova med kallt vatten,fast ha i salt i vattnet...d hjälper mot andra fläckar,såsom blod tex..har provat!.
    lycka till :)

• kela81

Tror i allafall att det är ren bomull, men nu blev jag osäker Måste kolla det....
    den där vattendammsugaren har jag sett, den verkar ju jättebra om den funkar....fast jag har ju bara en liten fläck *än så länge*
    Ska börja med tvål, saltvatten och trasor...funkar inte det så får jag leta upp ett möbeltvätts medel

Svar på tråden Chokladfläck på ljus soffa?