• solen13

Ont under vänster revben, samt "håll" ibland???

Hej!
    Jag har ofta ont under vänster revben. Är det som bäbisen ligger och trycker där? Har försökt trycka lite för den kanske kunde flytta sig men det hjälper inte.

Har även fått en typ håll känsla i sidorna ibland men utan att jag har ansträngt mig. Vad kan det vara? Bäbisen kan ju inte trycka på båda sidorna samtidigt, eller?

• Svar på tråden Ont under vänster revben, samt "håll" ibland???
  • mojkan

Känner samma sak och jag är bara i vecka 12. Det har varit så sen början av min graviditet och blir extra jobbigt när jag har gått en stund. Undrar också vad det kan vara.

• Empan81

Oj vad skönt att höra att jag inte är den enda! Har exakt samma känsla, just under vänster revben. Jag är bara i vecka 9 så hos mig kan det knappast vara nån stor bebis som trycker. Har dock en liten teori.....Tarmarna o särskilt då tjocktarmen har en tendens att svullna under grav. Tjocktarmen går just på vänstersidan o kan vid problem göra ont under revbenet...

• Bruttan

jo jag känner igen detta får alltid håll i sidan upptill under höger reben varje kväll?! konstigt just på kvällen, dett håller i sig en bra bit in på natten det blir jobbigt att vända sig om för det hugger till ordentligt
    Är i v.23 har haft symptomen från o till från v.19 troj jag fast det är värre nu...

• snutti

Här är en till som har int under vänster revben titt som tätt... Är i v 19 och har känt detta ett tag, så nog är det inte bebisen, låter logiskt som Empan81 säger men jag är ingen läkare så inte vet jag. Verkar ju inte vara nån fara då vi är fler som verkar känna på samma sätt..

• Paulina f69

Frågade läkaren på mvc om ont under/vid revbenen häromdagen. Hon sa att det är jättevanligt och att det antagligen är muskelfästet eller nåt sånt som blir ansträngt av att hålla uppe magen - ungefär så förstod jag det i alla fall... Hon trodde allstå inte att det var varken bebis eller organ som trycker på. Inte mycket att göra heller.

Svar på tråden Ont under vänster revben, samt "håll" ibland???