Nalle tårta
Hejsan undrar om någon har en nalle tårta bild att dela med sig..?? min son fyller år snart ps behöver inte vara nalle heller mvh Therese
Hejsan undrar om någon har en nalle tårta bild att dela med sig..?? min son fyller år snart ps behöver inte vara nalle heller mvh Therese
Jag har tyvärr ingen bild att erbjuda, men jag gjorde en nalletårta av en vanlig köpt tårtbotten. En nalle har ju ganska runda ansiktsformer, så jag skar helt enkelt bort så att nallen fick öron. Tänk dig att du gör en mall som är lite mindre än kakan och skär ut efter den. Bitar som blev över la jag ovanpå bottnen och gjorde en nos. Sedan färgade jag grädden gul och gjorde detaljer av köpt chokladsås, men det var lite rinnigt. Det blev en Nalle Puh tårta!
Tja, du kan ju kika in i mitt galleri under 'tårtor' om du vill... kanske får du nån liten idé
Jag har också gjort misstaget att använda chokladsås...
Mitt tips är lakritssnören!!! Det blir hur snyggt som helst till konturer, ögon, nos, morrhår, vad man vill
Det blir godissnören eller fast choklad nästa gång jag är i tårtskapartagen . Om jag ska göra om min nalletårta, så tänker jag smälta choklad och forma till ögon och nos och sedan låta det stelna. Sedan blir det nog lakritssnören till resten.
rastom32: Var har du köpt färgen till dina tårtor? Det var ingen karamellfärg där inte!
åå vad med tips mera tackar...