• Pokergirl

Hjälp mig att hitta garderober!

Har sökt med ljus och lykta efter snygga och funktionella garderober som inte kostar skjortan men inte hittat några jag gillar. Ikea har inga snygga dörrar, Lumi och Elfa går loss på 15 000 och Mios sortiment är lika dyrt. Vad har jag missat? Finns det ngt vettigt garderobssystem som inte kostar så mycket men samtidigt har bättre kvalitet än Jysks sortiment?

Otroligt tacksam för alla tips som tänkas kan, garderoberna ska vara 3 m breda.

• Svar på tråden Hjälp mig att hitta garderober!
  • Pokergirl

Dom har elfa och det skulle kosta 15 000:- drygt.

• Werty

Rekommenderar oxå kvick! Har precis satt upp våra, supersnygga!

• Pokergirl

Vad är det för pris på kvik?

• gemelli

Du kan ladda ner PDF- fil och se själv, du får plocka ihop dom du vill ha dom.... Finns ju billigare och dyrare luckor.

• Pokergirl

okej, ska kolla direkt, tack för hjälpen!

• Pokergirl

Har kollat kvik och dom var riktigt fina, ska även få en offert från kommadordesign, hoppas jag lyckas hitta några garderober nu. När ni köpt kvik, har ni köpt med skjutdörrar då eller vanliga?

• Pokergirl

Okej, tack för tipset om HTH!

• nattinattio

nu har jag hittat vad jag vill ha
    dörrar från elfa "golden" i björk, för 3 dörrar blir det
    ca 11 000,- tyvärr, men så köper jag inredningen nån annanstans...
    vi vill ha massig björk å inte några fejk som inte håller!

• Pokergirl

Kul, för mig blev det ekgarderober.

• nattinattio

ok, har ni beställt? bara dörrar eller allt? hur mycket gick det på?

fast elfa hade ju billiga dörrar oxå om man nöjer sig med faner grejs då skulle 2 i sådanna + en spegel dörr gå på ca 5000,-

har ringt å kollat priser på exakt samma elfa dörrar i bjlrk å de skiljer 4000,- på olika försäljningställen! (dyraste över 15 000,-)

• Pokergirl

Vi beställde tre meter garderob, med skjutdörrar och stomme i ek, plus hyllor och klädstänger. Gick totalt på 9696:-.

• nattinattio

va bra, vi skall ju bara ha 2 m... å ingen stomme eller nått..
    fast det är ju björk, men vi har ek i vardagsrummet å vill inte ha samma...

• Pokergirl

Kolla ikeas björkstomme, den är riktigt fin!
    Sen blev jag rekommenderad www.dingarderob.se, dom designar helt enligt ditt önskemål, garderoben tillverkas efter du bestämt hur du vill att den ska se ut, och prisvärt är det också! Fick ett pris, inkl allt, på 8000:- för tre meter, och då är stommen med.

• nattinattio

men hur jag än letar så hittar jag inget sådant i björk på ikea, allt bara i faneer, spånskivor å dyl... ?

• nattinattio

fast det är bara dörrar jag behöver (gubben får bygga i en "slut vägg till garderoben), inredning kan jag köpa nån annanstans.

Svar på tråden Hjälp mig att hitta garderober!