Leander Vagga
Hej hej! tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av Leander vaggan? Jag är otroligt sugen på att köpa en sådan tycker den verkar bra och smidig.
Hej hej! tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av Leander vaggan? Jag är otroligt sugen på att köpa en sådan tycker den verkar bra och smidig.
Har ingen erfarenhet själv av vaggan men har en kompis som hade en sådan till sin flicka när hon va liten....hon tyckte den var jättebra...
Vill ha en sådan själv men tycker dom är lite dyra...
Jag tänkte köpa en Leander, men har hört att de gungar nästan för lite.
Så jag köpte en Baby Jo-Jo ifrån www.drombebis.se istället, eftersom den kan gunga upp och ner också. Den verkar vara precis som kolikvaggan Babyro - fast billigare.
Så det blir spännande att testa!
Sök på Leander eller takvagga här på forumet, har för mig att jag gjorde så.
Lycka till!
hade en. bild i galleriet. vansinnigt vacker, men jag tyckte att den var svår att lägga ner bebis i pga remmarna. vi hade ställning, men vänner som hade krok i taket var supernöjda.
Vi en leander vagga till lillknodden och var väldigt nöjda med den. Vi hade en takkrok i köket, en i vardagsrummet och en i sovrummet så att vaggan kunde flyttas med under hela dagen och kvällen. Fördelen med det var att han blev van vid att somna trots tv, fikagäster och ljudet av diskning. Kroken i sovrummet hade vi placerat så att vaggan över vår säng, strax under knähöjd på oss när vi låg. Var väldigt skönt att slippa gå upp när det skulle ammas på natten. Jag hade inga problem med remmarna när jag lade ner eller tog upp honom. Den sätter fart av sig själv när bebben rör sig och jag upplevde den inte som att den gungade för lite. Jag rekommenderar den starkt!
Glömde! Andrahandsvärdet är högt på den så om du säljer vidare den efter sonen växt ur den så är det inte många hundralappar du förlorar på det. Vi sålde den för 400 kronor mindre än när vi köpte den.
Hur länge ungefär kan man använda den? ska köpa den idag tror jag tack för alla hjälpsamma svar verkar vara en bra investering :0)
Man kan använda den tills barnet själv klarar att sätta sig upp utan hjälp, tror jag rekommendationerna var. Vår son hade den tills han var åtta månader ungefär.
Tack för svaret är så glad att jag ska köpa en idag tycker de är jättefina!! de säljer dem på babyproffsen nu för 1695kr