• häxvrål

Förrätt till tacos

Jag har en 12-åring hemma som ska ha tjejmiddag nu i veckan. Hon vill att de ska äta tacos, men vill även ha en förrätt. Jag kan inte komma på någonting som passar innan tacos. Har någon annan något förslag?
    Jag har funderat på om man istället kunde bjuda på någon form av "drinktilltugg" av något slag, men vad?

• Svar på tråden Förrätt till tacos
  • Lola Jämtland

Små vitlöksbröd med nån röra på?

• QuteCat

ugnsgratinerade nachos med philadelphiaost???

20 st Old El Paso Nachips
    1 pkt (200 g) Philadelphiaost
    1/2 burk Old El Paso Thick 'n Chunky Original Salsa
    1 dl riven ost, typ cheddar

1. Sätt ugnen på 225°C.
    2. Lägg chipsen på en plåt med bakplåtspapper.
    3. Blanda Philadelphiaost och salsa.
    4. Klicka ut blandningen över chipsen. Strö över ost.
    5. Grädda ca 5 min eller tills osten smält.
    6. Toppa med Old El Paso Picante Salsa Dip Medium eller Thick 'n Chunky Original Salsa.

Något kanske?

• a Lv a

Kanske servera ngn bål man gjort själv & som Lola Jämtland skrev att man kan ha "bröd" av nått slag, men nån rör till. Man kan ju även ha gurk och morotsstavar m.m. till olika dippsåser... Gottit :)

• häxvrål

Tack för svar. Jag har funderat på att göra en alkofri frozen-strawberry margerita, men vill ändå ha något till. Det känns lite tårta på tårta att ha nachos till förrätt...eller.

Vitlöksbröd kan funka...men vad för röra på?

• QuteCat

Jag tänkte mest på att det är en försmak på vad som komma ska.. servera drinken till..

• Lola Jämtland

Nu vet inte jag vad ungarna gillar men det är jättegott att blanda créme fraiche, philadelphiaost, finhackad rödlök o toppa med svart kaviar.

• Godis råttan

Jag brukar ta tortillas (gärna med chilismak) och lägga ihop den två och två med rivenost i mellan...
    steka i stekpannan tills osten smält och sedan dela upp tortillan i lagom stora bitar.

Går kanske att servara till nån dipp om man vill?

Svar på tråden Förrätt till tacos