• Fia113

Ngn mer som kämpar med 100 kg strecket??

Det hade jag aldrig kunnat trott att jag skulle vara närheten av denna siffra, men nu fårstår jag att det är lättare än gjort. har 5 kg kvar till 100kg och 6 veckor kvar till Bf. vVad tror ni e det kört.. Vet inte hur det är med viktuppgången så här mot slutet, men den är värre än i början iaf tycker jag.

Ngn mer som vill beklaga sig...

fia

• Svar på tråden Ngn mer som kämpar med 100 kg strecket??
  • elinina

ja ä i v. 17 å har 7 kg kvar till det strecket... kan ju tillägga att ja för 1½ år sen vägde 60 kg... så med andra ord måste ja gå ner.... kommer ju att drukna i mig själv annars....

• PuhBjörn

Har precis passerat =(. Inte roligt, men samtidigt stör det inte så mycket! Jag kommer ju att få en fin liten skatt för besväret! Och inbiten ViktVäktare är jag så det ska nog gå att få bort alla överfödiga kilon senare!

• Pom

Jag är inte riktigt där än, saknas ca 15 kilo, men förra graviditeten var jag uppe i den siffran...
    Jag mådde sååååå dåligt den dagen vägen slog över till tresiffrigt, så efter det vägde jag mej inget mer...

Har bestämt mej för att inte passera gränsen denna gång, men om jag lyckas får vi väl se...

Om du kämpar så borde du kunna klara dej undan, men det beror ju mycket på ifall du samlar vätska å så, för då går det ju fort, men å andra sidan så försvinner det ju desto snabbare åxå...

Tror jag slutar svamla nu...
    Lycka till!!

/Pom V.17

• elinina

jo jag resonerar så jag med... bara man inte skenar iväg nu. fast man kan ju käka VV mat nu med, men inte räkna points å väga sig!!
    Fast visst får man ångest då man tittar sig i spegeln å ser allt... *suck*
    men klunsen är ju välvadderad inför hösten å vintern iaf!!!

• Fia113

Skönt att få lite uppmuntran för det kommer nog bli svårt den dag som siffrorna slår om till TRE siffrigt. Dessto mer att gå ned :-]

• Holmen

att väga över eller runt i kring 100 kg är inget roligt..å man mår inte så bra fysiskt eller psykiskt av det...men är det så att man nu sku hamna där igen...så är det bara att ta sig i kragen å kämpa sig neråt...Om det är det man vill...

Men glöm inte att...du får ju ngt så otroligt att vakna upp vid varje dag...en underbar liten människa som du å din nästa skapat...

Jag har vägit 109,6 kg en gång för ca. 1 år sen...men jag gick med i Viktväktarna...å nu i våras kring maj...vägde jag 80 kg...ca...vosst fortfarande överviktig...men klarade jag av att gå ner utan att ha ens fött barn eller ha några barn att springa efter..så nog klarar vi alla andra av det åxå...

Försök se det positiva i det hela...

Lycka till!

( visst det känns inte så kul att man har lite problem att styra sitt begär...å sug hela tiden...å se att vågen går uppåt...Men jag försöker ta det med en klackspark...Jag får ju ngt så stort att glädjas över...)

• Stumpan2

I vecka 38 vägde jag 94,2 kilo, gått upp exakt 20 kilo då. Nu är jag i vecka 41 och väger 94. vart dom där två hektona tagit vägen vette tusan! känns inte bra att väga såhär mycket, men jag orkar inte heller riktigt bry mig om det, är bara bäbis jag tänker på nu. Dessutom tror jag att det mesta kommer att försvinna sen när man ammar och dessutom får börja röra på sig lite mer igen.

• Lokebo

Jaa, jag har 3,5 kg kvar till gränsen.... för ett år sedan vägde jag 70.... så det är en del att gå ner... men det är väl bara att sätta på sig vinterskorna och dunjacka och pulsa i djupsnö med barnvagnen i vinter. Lycka till

• Björkeli

Hej.

Smiter in här trots att jag inte är gravid.

Passerade 100 strecker under båda mina graviditeter...

Första stannade på 111kg... 18kg upp. Gick sedan ner till ca 75kg.
    Andra stannade på 105kg... 25kg upp. Är nu nere på 83kg o skall tillslut stanna på 75 igen. Är lång så 75kg är matchvikt för mig.

Vad jag vill med detta är att det går bra ändå tjejer fast man passerat den hemska gränsen!!

Stor kram till er o lycka till med bebisarna!!!

• Smokie

8 kg kvar! Får bli många långa promenader när lill*n väl är ute!
    Tar inte så allvarligt på det. Var överviktig redan då jag vart gravid, men det får som sagt bli ett senare problem att ta itu med. Nu ska jag bara njuta av min kropp oavsett vad vågen säger!

• A73H

Passerade också tresiffrigt förra graviditeten och ville faktiskt inte väga mig på MVC vid inskrivningen denna gången. Var ändå tvungen, sa de. Som om inte jag håller full koll hemma varje dag hela veckan, månaden igenom......Varför väger man sig? Ärligt talat? Jag håller väl koll på min egen vikt, eller? Känslan av att ställa sig på vågen, höggravid med 100 stercket passerat blåste liksom bort alla rusiga gravidlyckokänslor som fanns tyckte jag! Gammaldags MVC!

• Gabnus

Jag vägde 106 kg förra året men gick ner till 73. Vid inskrivningen vägde jag 81, men jag är rätt nöjd ändå! Har vägt så mycket mer så om jag lägger på några kilo är det inte hela världen!

Misströsta inte! Det går att gå ner, det kan vara kämpigt men men!

Massa kramar till oss som inte kan äta allt utan att det syns på vågen!!

• FiaFågel

Ojoj...jag är nästan säker på att jag kommer hamna över 100 innan BF. Jag väger idag strax under 90 och har inte börjat gå upp något ännu.

• Linda1976

A73H: Vaddå sa att du måste? Ingen i hela världen kan ju tvinga dig. Jag har visserligen ganska många kg till tresiffrigt, men jag kommer inte att väga mig på inskrivningen. Då får hon först slå ihjäl mig och väga mig på köttvåg. Däremot så kommer jag att rapportera viktuppgång till henne. Är i v 9 och har gått upp 3 kg.... Kram på er allihop!

• Autumn

Jag har bara 4 kilo kvar dit, men jag hoppas att jag klarar mig undan, att bebisen kommer före ;-D

Autumn // v 40

Svar på tråden Ngn mer som kämpar med 100 kg strecket??