• Mia1

Mammakläder inför höst/vinter

Har det kommit ut ännu? Sen undrar jag om det finns speciella mammajackor. Kommer ha lite svårt att komma i min jacka när det är dags att ta fram dom. Annars får man väl köpa herrstl men det känns lite onödigt. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Mammakläder inför höst/vinter
  • mojkan

Frågade på HM i Göteborg om de får in jackor för gravida men de sa nej. Tycker det är konstigt, vill helst inte köpa en jättestor och se ut som en säck potatis. Vill ha en i min storlek som har extra plats för magen. Nån som känner till om det finns mammajackor någon annanstans? Ska fråga på Lindex idag...

• ÅsaE

Var på H&M igår och dom hade fått in ganska mycket av Mammakläder och i höstkollektion.

• Skittles 77

En ickegravid kompis till brukar ha poncho...det borde ju funka för magen också? Då kan man ju ha vad man vill under och det blir nog varmt och gosigt ändå?

• Sodapop

Jag funderar på att köpa någon tjock ylletröja och en lite större dunväst att ha utanpå istället för jacka. Dunvästen kan jag alltid skänka bort till min mamma som är lite större än mig. Fast jag kanske kommer att kunna ha den ett tag framöver oxå!!

• flamman4

Man kan också köpa en tjocktröja och ha sin vanliga jacka öppen. Om du ska ha barn på våren och är höggravid efter jul kan du säkert köpa nån billig jacka på rea. Jag ska ha 14 mars och hoppas på att kunna ha min vanliga jacka (ev öppen då)...

• Sesam

TIPS!
    Köp inte för mycket av mammakläderna för det är ju så kort tid. Bättre nästan att köpa lite större kläder som kanske är lite längre. Försök att låna så mycket det går, för mammakläderna är onödigt dyra och man har de inte så länge. Bättre att lägga ut mer pengar på barnet. Köpa en fina filt eller likande.

Svar på tråden Mammakläder inför höst/vinter