• nysignatur

vecka 5 och "träningsvärk" i magen?

Jag är i vecka 5 nu (4+5)Och känner inga grav-symtom. Jag är nog väldigt orolig eftersom jag ganska nyligen gick i genom ett missfall i vecka sju.Till frågan: Allt jag känner är "träningsvärk"till och från i magen som varit där sedan BIM. Är detta normalt??

• Svar på tråden vecka 5 och "träningsvärk" i magen?
  • Hilma L

Det kan vara livmodern som töjer ut sig. och i såfall är det helt normalt. Jag hade det i början av graviditeten, men jag upplevde det nog mer som mensvärk. Tråkigt med ditt missfall. Har egen erfarenhet av missfall i v. 12. Man behöver liksom passera veckan för missfallet i efterkommande graviditet för att bli lite lugnare. Min erfarenhet i alla fall.

• nysignatur

Hilma L-tack för ditt svar! Ja det är precis så. Jag vill komma förbi sjunde veckan då jag hade mitt MF innan jag kan känna mig lite lugnare..

• Gonta

Har oxå den känslan i magen (som mensvärk)... har inte haft det innan med mina två barn, o det e ju några år sedan så jag minns inte. Men man blir lite orolig. Värk o känslan som att vilken sekund som helst kommer mensen. E faktiskt lite orolig för mf... har aldrig varit det förut e i v 4+4... Men har inte haft mf tidigare, hoppas att jag inte får det nu med grav nr 3

• nysignatur

ja Gonta, har samma känsla av NU kommer mensen, men icket.. Vi får kämpa oss igenom oron tilssammans!

• Maria Gbg

Hade "mensvärk" redan sex dagar efter befruktning så det är nog som det skall.

• Omidvar

Oroa dig inte jag är i vecka 5+3 och jag kände "träningsvärk" och mensvärk både under vecka 4 och 5. Jag känner stickningar och mensvärk även nu under vecka 6.

• nysignatur

hihi, ok inte ett ovanligt symtom då kanske. Ska försöka slappna av lite och glädjas lite mer, jag är ju gravid!!

Svar på tråden vecka 5 och "träningsvärk" i magen?