• MHN

Teutonia primus, hur är den?

Hej!

Tänkte höra vad ni som har en primus tycker om den och om ni har ngra tips på vad man ska tänka på om man t.ex. får punktering när man är ute och går. Verkar vara en fin och bra vagn och nu väntar jag bara på att bebis ska komma så vi får prova den ordentligt.

• Svar på tråden Teutonia primus, hur är den?
  • clinan

Jag köpte min nere i Tyskland i mars. Och i Juni kom våran lilla dotter. Och det är nog det köpet som jag är mest nöjd med! Super bra vagn. Lättkörd, "knirrar" inte. Men Thea kan inte växa så mycket mera för då blir hon för lång. Fast vi ska byta till sittdelen såfort vi har fått tag i en åkpåse. Kommer nog byta när hon e typ 4½ månad.

Kort sagt: BRA KÖP!!

• Annan

Har också en Primus som vi är väldigt nöjda med. Vår dotter föddes 1 aug så nu har vi testat ett tag, vi har sovit en heldel borta så då har vi använt den som säng också, funkar bra! Angående punka så tror inte jag att det märks jättemycket pga att det inte är nån större tyngd i vagnen. Vi hade väldigt dåligt med luft i ett däck och märkte det endast i uppförsbackar och så, på planmark rullar den bra ändå på gummit..

• MHN

Tack för svar clinan och Annan!! Ngra fler som har tips och erfarenheter av vagnen?

• Bumpy

Inga erfarenheter direkt eftersom Bumpy inte kommer förrän i November, men vi valde oxå Teutonia Primus och att den inte knirrar å knarrar kan jag iaf intyga (då jag kör massor av provrundor i vardagsrummet : )

• Marsätt

Hej,

Vi har också en primus och är supernöjda..lättkörd och Olivia gillar verkligen att ligga i den..

• Skånetjejen

Hej !

Vi har en Primus som vi är jättenöjda med så här långt! Vår dotter älskar den men använder fortfarande liggdelen då hon är 3 månader. Hoppas sittdelen är lika bra. Körkomforten är outstanding och vagnen är väldigt lätt och smidig. Har jämfört med kompisars vagnar, emmaljunga, brio och de är väldigt mycket tyngre att köra. Jag är glad att vi valde Teutonia. Känns som kvalitet. Har dock hört att de ska utgå för de säljer inte så bra i Tyskland, mycket synd tycker jag.

Svar på tråden Teutonia primus, hur är den?