• mamma2004

Hur gamla var era barn när de fick sova i överslaf på våningssäng?

Jag funderar på detta med våningsäng, när man vågar låta sitt barn sova i en sån...
    Skriv gärna era erfarenheter!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gamla var era barn när de fick sova i överslaf på våningssäng?
  • silhuett

Jag undrar också, ska följa denna tråd

• perlita

köpte en nu, han är 7år. Har inte vågat innan, han är gansksa vild av sig

• såsen

Runt ca 5 år låg våra barn i en våningsäng då vi hade de

Och de gick jätte bra på våran våningsäng fanns de en stöd bräda på över sängen så de inte skulle trilla ur

Men mina barn har aldrig ramlat ur våningsängen

Lycka till

• såsen

Jo glömde en sak
    De finns ju våningsängar att köpa som är lite lägtre än vad dem sängarna är som är i vuxen modell

• silhuett

Finns det nån vångingsäng som har som en "trappa" istället för en stege?

• såsen

Ja de ska väl vara den modell dem kallar för familje våningsängen då
    Där undersängen är bredare än vad över sängen är

Jysk har en sådan modell

Varför vill du ha en med trappa för och inte med stege????

• mamma2004

Min syrra ska sluta använda deras till sina barn då de får var sitt rum, och då kan jag få den om jag vill, det är därför jag undrar... Men det är en juniorvariant, lite lägre än vuxenstorlek och även mindre så den tar inte lika stor plats. Hennes barn är 3 (hon sover där nere) och 5 (sover där uppe), Och de har ju haft den något år eller så...

• silhuett

såsen:

Trappa känns lättare för ett mindre barn att klättra upp och ner för. Med mindre barn menar jag från ca 3 år.

• Nienna Calaelen

Minns inte exakt hur gammal dottern var, men det var runt 3-års åldern. Det var en vanlig, hög våningssäng och hon har aldrig haft några problem.

~Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo~
  • Hannamia

Min son var drygt 4 när han började använda sin. Det går jättebra, han klättrar t.o.m. ner utan problem och kommer in till oss på natten.

• Avelyn

Leonard 3 år började sova däruppe på våningssängen och Lillebror 1 år därnere..

Nu är de lite äldre..

• mamma2004

Verkar vara vanligast runt 3-4 år...

Ni som haft era barn i överslaf tidigare än 2 år, hur har det funkat?

Svar på tråden Hur gamla var era barn när de fick sova i överslaf på våningssäng?