• vadskajaghetadå

är det nån mer som får ont i magen o har dubbelslag på hjärtat?

hej tänkte höra för jag har så ont i magen..tänkte gå och köpa samarin då katrinplums inte hjälper..

jag ahr dubbelslag på hjärtat avrje dag men mest när jag ätit o magen är helt uppsvälld..

nån mer?

• Svar på tråden är det nån mer som får ont i magen o har dubbelslag på hjärtat?
  • vadskajaghetadå

för i morse kunde jag knappt andas...

• kalaskulan

jag har mycket extraslag...hjärtat stannar upp en stund och sen slår det dubbelt så hårt så hela bröstkorgen dunkar med...
    mest när jag ska sova...
    det är inte farligt så länge du inte mår dåligt av det var det svar jag fick...
    så mår du dåligt av det åk in och kolla med ekg...annars är det väl bara att stå ut...

• Vimzan

dubbelslag på hjärtat är vanligt och inget farligt.
    de uppkommer ofta om man är stressad(medvetet eller omedvetet)
    eller vid ansträngning. Är man gravid så kan den ökade blodmängden påverka och ge extraslag

läkarna brukar lyssna på hjärtat när man är gravid samt när man söker för annat och om det var något allvarligt så hörs ett tydligt blåsljud på hjärtat. om läkaren inte sagt något är det nog ingen fara.

• Sara K

Jag har oxå dubbelslag, och att hjärtat ibland hoppar över ett slag.
    Detta har hänt när jag somnat och blivit väckt av något som skrämt mig, typ dörrklockan, telefonen.

Hur menar du med ont i magen??
    Hård mage eller??

• annbom

Jag har också extra slag och hjärtat rusar för minsta tilla ansträngning.
    Jag tror inte att det är något farligt jag heller.

• vadskajaghetadå

okej..

ja mitt stannar upp sen DUNK!..osv...

tjocktarmen ligger under hjärtat sa mormor..mamma har också problem med det..äter man mycket eller har fulla tarmar o svårt att gå på muggen, sväljer massa luft etc så trycker det på hjärtat..tror absolut att det är därför jag har så för på mornarna är det lugnt...

hm..

• Mamsi

Har haft det med två graviditeter och nu med den tredje. Döööö obehagligt men det hör till

• Vimzan

läste alldeles nyss om det på netdoktor...otroligt bra sajt när man som jag har läkarskräck...

att det skulle ha samband med mat har jag svårt att tro då tarmarna inte finns i närheten av hjärtat...

Men en full mage kräver hårt arbete av kroppen(ansträngning) vilket skulle kunna förklara de dubbla hjärtslagen...

förklaringen på netdoktor innefattar att ibland blir blodmängden i kammaren så stort att trycket ökar vilket resulterar i ett "xtraslag" men för de flesta känns detta extraslag inte utan vid olika tillfällen är man extra mottaglig för dessa som vid grav...

jag känner dem ändå fast jag inte är gravid=)

• vadskajaghetadå

men när man äter så får hjärtat pumpa mer blod..varje gång jag ätit slår hjärtat i 90 i vilopuls..

det var en läkare som sa det där om maten till min mamma och mormor...
    mormor sa tjocktarmen..ingen morgon har jag dubbelslag..endast då jag äter..jag är inte särkilt orolig så stress har det inte med att göra...

men det är obehagligt allafall..tänkte bara höra om fler upplevt

Svar på tråden är det nån mer som får ont i magen o har dubbelslag på hjärtat?