• Anonym (orolig)

Abort på Täby Närsjukhus?

Hej, är det någon här som har gjort abort på Täby Närsjukhus? Är dom snälla där? Blir man bra behandlad? Är dom bra? Får man komma på efterkontroll?

Har en syster som gjort en på Karolinska, hon blev väldigt dåligt bemött, dessutom fick hon komplikationer..

Vad har ni för erfarenheter? Hur går det till?

• Svar på tråden Abort på Täby Närsjukhus?
  • Anonym

Om Taby narsjukhus ar det vid Taby centrum sa var det helt okej. Jag gjorde en abort dar (vid centrum)for nagra ar sen och dom var jattegulliga fast jag hade panik. Forsta gangen kunde jag inte gora det pga min panik sa jag fick komma tillbaka veckan efter och da klarade jag av att gora aborten. Efterkontrollen var ett par veckor senare.
    Jag angrar inte min abort utan jag hade panik for sjalva ingreppet, operationen, och sa var jag psykiskt slut, om nu nagon tycker synd om mig for att jag sa att jag hade panik.

• Anonym

Jag har gjort 2 st, en på täby närsjukhus och en på Södersjukhuset. Det kanske är svårt att se det på ett objektivt sätt då bemötandet på söder var underbart. Jag var inte ensam långa stunder utan det fanns hela tiden en sköterska i närheten som tröstade och så. Satt dessutom en under hela ingreppet och höll mig i handen och kollade hur jag mådde.
    På Täby var de trevliga men opersonliga. Jag fick vänta ensam, under ingreppet var de snälla men som sagt opersonliga, och efteråt var jag ensam. Inte ett dåligt bemötande alltså men inte särskilt tröstande heller.
    Och på Söder fick min kompis sitta med mig både direkt innan och direkt efter vilket inte tilläts på Täby. Jag var alltså helt ensam från det att jag klev innanför dörrarna tills det var dags att åka hem vilket var rätt tungt.

• Anonym (orolig)

Flyttar upp..

• Anonym (pust)

Jag har gjort två aborter. En på Karolinska och en på Täby närsjukhus. Karolinska är ju mycket större, Täby var lite mysigare om man nu kan uttrycka det så. Jag blev bra bemött på båda. Sen är det ju inte roligt att göra abort, man blir ju lätt deppad efteråt. Du får se till att ha något roligt att se fram emot efteråt så du inte tappar stinget. Jag har förresten ett barn nu och ett till på väg, så inga flera aborter här inte. Skönt.

Svar på tråden Abort på Täby Närsjukhus?