• Kattmatte

Panellängder....behöver hjälp!!

Hoppas verkligen att någon vänlig själ vill hjälpa mig! Har köpt ett par panellängder som jag ska sätta upp i kösfönstret. nu undrar jag, kan man sätta dem en bit längre ut på var sida så att inte så mycket av fönstret skyms, eller ser det heldumt ut? Hur får man tag på "förlängare" till gardinstångshållaren kommer ut längre från väggen och vad kostar det ungefär? Som ni märker är jag inte så bevandrad i gardinuppsättningsdjungeln....
    Kramar från Kattmatte

• Svar på tråden Panellängder....behöver hjälp!!
  • Jennie Brunflo

Du kan bara sätta upp dom där du har gardinstång. Går gardinstången ut en bit utanför fönstret så kan du ju hänga panelgardinen en bit utanför också. Jag tycker det är snyggt om de går en bit ut på väggen och inte bara är i fönstret.

Förlängare så att stången kommer en bit ut från väggen finns på Jysk, Mio, heminredningsbutiker, DOMUS, Åhlén...och andra ställen. De kan väl kostar 50 spänn eller nåt.

• My 2

Visst kan du det! Det är bara att flytta fästena. Om dina gardiner är väldigt genomskinliga kan det ev. se lite skumt ut, men det beror oxå på vilken färg du har på väggen bakom. De flesta gardinstänger är justerbara i längd, så flyttar du fästet så kan stången "följa med".

Man kan oxå sätta en vajer över hela väggen och fästa gardinerna i den så kan man dra undan och dra för gardinerna allt eftersom humör och sol växlar.
    /my

• Kattmatte

Tusen tack för snabba o bra svar! Nu känner jag mig lite säkrare på hur jag ska sätta upp dem. Ska genast pipa ner på stan o leta efter förlängare. Trevlig helg!

• Stiarna

Man kan köpa skarvdel på Hemtex. Du kan oxo såga så att du får två korta stänger- en till varje panel. Man kan oxo hänga dem omlott på en sida av fönstret, då tar de inte så mycket av ljuset. Skaffar du panelhängare kan du flytta dem hur/när du vill. Säljs i tvåpack på Hemtex.

• Evangeline

Vi har en Hemtex-butik!
    Och vi säljer MASSOR av vepor (panellängder) - drivor faktiskt.
    Jag tycker att du kan sätta dem där du själv tycker är snyggt. Panelhängarna kostar mellan 129-169:-/paret beroende på bredd och du behöver tvåförpackningar om du ska ha omlottvepor (ursnyggt).
    Skarvdelar till stång är inget problem - fråga i butiken. Inte dyrt heller.
    LYCKA TILL!!!

Svar på tråden Panellängder....behöver hjälp!!