• Hanakana

var kan man handla billig make-up på nätet? Helst svensk sida...

Jag undrar var man kan köpa make-up (märkesvaror typ Lancome och Dior e.t.c) billigt på nätet!
    Helst en sida från Sverige, jag vet inte om jag vågar handla
    från någon utländsk sida... Annars såg jag att det fanns någon
    sida som hette Strawberry eller liknande, men den var inte
    svensk. Dessutom förstod jag aldrig hur man skulle betala (med
    kontokort???) eller hur mycket frakten var...
    Kan någon hjälpa mig med ett tips? OBS! Det skall vara bra och
    pålitligt...

• Svar på tråden var kan man handla billig make-up på nätet? Helst svensk sida...
  • Smajla

Puffar upp din tråd eftersom jag också är intresserad..

//Smajla
  • getingmidja

www.strawberrynet.com/ har jag blivit tipsad om av en killkompis som handlat där.
    Ett tips om man ska betala någonstans med Visa/Mastercard är att först logga in på sin bank och beställa något som heter e-kort.
    Provade det för första gången igår, det var jättesmidigt!
    På det viset behöver man aldrig riskera att bli bedragen på pengar, man laddar helt enkelt in den summan man vill ska dras från sitt konto och så får man ett tillfälligt kontonummer som enbart gäller för det köpet. Rekommenderas!

• Hanakana

getingmidja: Hur mycket går frakten på?
    Kan man betala med sitt "vanliga" VISA-bankkort utan att
    bli lurad månntro?

Är det inte någon som kan tipsa om någon svensk, bra och
    billig sida???

• Poena

Det är ingen fara att handla från stora sajter även med sitt VISa!
    Jag har handlat ett 100-tal gånger snart men aldrig några problem, snarare är utländska sajter bättre, snabbare att leverera, billigare frakt etc etc Däremot är det jätteviktigt att man kollar upp att sidan är seriös först!

Min rekommendationer är
    www.strawberrynet.com
    * Gratis frakt
    * Billigt!
    * Jättefint förpackat
    * Leverans på mindre än en vecka trots att det är från Asien
    * minus att tullen håller koll på paket därifrån, så beställ helst under 200:- (beställ flera ggr om du ska ha mer, det kostar ju ändå inget i frakt!) eller får du lägga ut för frakt (men Strawberrynet återbetalar detta, stort PLUS!)
    * Även lojalitetsrabatt efter 1 beställning!

www.hqhair.com
    * Har många roliga, lite udda märken ex Philosophy, Jelly Pong Pong, Dermalogica etc
    * Du slipper tull (de ligger i Storbrittanien)
    * Även hårvårdsprodukter, accessoarer

www.lookfantastic.com
    * Har mest hårgrejer, men även lite smink
    * Ligger också i Storbrittanien så du slipper tull
    * litet minus att de tar extra frakt per vara

www.ebay.com
    * Här kan du fynda riktigt billigt!
    * Se till att säljaren har bra omdömen, läs så mkt omdömen du orkar. Liten risk för kopior här, därför extra viktigt att läsa omdömen.
    * Skaffa PayPal här, använd inte ditt riktiga Visa

Som sagt du behöver inte vara rädd för att bli lurad. Skulle det mot alla odds hända så återbetalar banken dig om du inte varit vårdslös och bara lämnat ut kortnr till vem som, skickat kortnr via mail etc

• Poena

lägga ut för tullavg. ska det stå på infon om Strawberrynet!

• Hanakana

Tack för alla tips!!!

Menar du verkligen att det är GRATIS frakt från Strawberry.net
    även om man t.ex bara köpen EN vara?

Jag förstod inte riktigt det där med tullen... Måste man betala
    tullavgifter om man köper för över 200 kr.?

Hur återbetalar dom (Strawberry.net) tullavgifterna om man köper
    för över 200 kr.?

Har du köpt varor med ditt vanliga VISA Bankkort därifrån,
    eller ordnade du e-kort via banken först???

Tacksam för svar!

• getingmidja

Bör väl också tillägga att jag handlat en massa från både Europa och Usa, med betalning direkt via Visa alternativt Paypal.
    Har dock blivit blåst på nästan 1500:- kronor av _ingen_vet_vem, därför ville jag tipsa om just e-kort.

• Poena

Yepp, gratis frakt oavsett om du beställer 1 eller 100 varor!

Tull + moms läggs ju egentligen på alla varor som kommer utanför EU, till ett värde över 200:- (men tullen hinner inte med att kolla alla). Just Strawberrynet verkar Tullen ha stenkoll på, så jag har fått tull + moms varje gång jag beställt över 200:- (men fått den återbetald av Strawberrynet). Därför beställer jag nu alltid under eller runt 200:- för att slippa strulet. De har återbetalt den in på samma kort jag betalt med. Däremot har alla paket jag tagit från Ebay alltid slinkit igenom.

Just från Strawberrynet har jag faktiskt betalt med PayPal, men det beror nog på att jag gjorde det första gången jag beställde, för att jag inte läst & hört så mkt om dem. Sen har jag bara fortsatt av gammal vana..

• AKN75

jag vill beställa lite smink men skulle behöva beställningen fort då...nån som vet en sida där man kan få paketet omgående?

• Hanakana

Poena: Vad är PayPal (och hur skaffar man det)???

• Poena

www.PayPal.com

Du knyter ex ditt VISA till ett sk. PayPal konto, så slipper du nånsin lämna ut ditt kortnr. Man kan också säkra pengarna så att betalningen inte går igenom helt förrän du fått och undersökt varan.

• BROCCOLLI

Jag slår oxå ett slag för www.eleven.se som någon annan här tipsade om!! Vill ha, vill ha, vill ha...

En svensk sida där man kan betala på alla olika sätt!

Svar på tråden var kan man handla billig make-up på nätet? Helst svensk sida...