• Anonym (undrar)

Raka könshåret...

Jag fattar inte riktigt dethär med att raka/vaxa/ta bort könshåret. Jag har försökt raka bort allt, men det tar ju så länge att göra det (i duschen) och kliar så förb*nnat när det börjar växa. Jag skulle ju tvingas raka varje dag, och nån sån tid har jag inte som förälder! Kan vara glad om jag hinner tvätta håret... dessutom får jag röda "prickar" i hela underlivet, och hur sexigt är det då!?

Jag har också försökt med hårborttagningsmedel en gång, men det tog bara bort hälften av hårstråen...

Hur gör ni andra, rent praktiskt?

Låt inte detta bli en diskussionstråd, jag vill inte höra varför man ska eller inte ska raka/vaxa, utan jag vill ha praktiska tips!

• Svar på tråden Raka könshåret...
  • Sanna K

Raka bara medhårs så slipper du rakpliter....

Jag gör det inte varje dag för som sagt det hinner man inte men någongång i veckan på sommaren

På vintern snöar nog det mesta igen Hahaha

This bitch bites
  • Anonym (undrar)

jag brukar raka medhårs, men det blir ändå prickar och kliar som f*n... :( jag läste i en annan tråd, där skrev en tjej att "vadå länge? det tar ju 10 minuter högst" men jag fattar inte hur man kan hinna raka allt på 10 minuter?? Har någon annan synpunkter på detta?

• Sanna K

Blaffa på lite aftershave efteråt så kanske du slipper plitor.

(inget jag provat men det är väl så männen gör?)

This bitch bites
  • Damaris

Jag får också plitor om jag rakar med hyvel o det hjälper inte att raka medhårs. Så jag rakar med apparat i stället och resultatet blir fint första dan... Men jag brukar bara raka vid speciella tillfällen ;)

• Quzmuzen

om du smörjer in med en fett salva så slipper du prickarna...
    idominärjätte bra för det..

• Anonym (undrar)

Jag har prövat både gubbens aftershave, samt flera olika salvor och krämer... inget funkar, det blir röda prickar.

Ett annat problem är att jag inte vet hur jag ska nå att raka längst ner, och i rumpan, om ni förstår vad jag menar...och hur ska man kunna undvika att skära sig?? Känns som om man måste vara akrobat för att klara av det. För det första så ser jag ingenting, för det andra är det så trångt där.

Många problem jag har.

• Anonym

Jag rakar ben armhålor mus varannan dag går på ca fem minuter längra tar det inte.. Full Fart!

• Anonym (undrar)

Anonym: rakar du bort allt då??

• Anonym (no problem)

Jag fick tipset på ett "kläm-och-känn-party" att använda en intimkräm som man egentligen har till att rengöra sexleksaker med. Det är en blåaktig lätt flytande creme-aktig grej. Smörjer man med den direkt efter rakning får man inga plitar alls, och det kliar inte det minsta sen när det växer ut heller, den är toppen!!!

• Anonym

Om man gör det till en vana i duschen så får man snart in snitsen och det går fortare. Där bak når man bäst om man sitter på huk eller sätter upp ena benet på badkarskanten (eller mot väggen i duschen.

Svar på tråden Raka könshåret...