• Knytets

Ang. flyttstädning i juridisk term?

Hallojs,
    Tänkte om det fanns någon kunnig inom ämnet som kunde förklara för mig vad som  det juridiskt innebär med flyttstädning?
    Vi har nämligen köpt en bostadrätt(har skrivit kontrakt men ej överlåtelsekontraktet) och säljarna hade tomten som en hundgård där deras stora hund antagligen fick sin enda motion.

På visningen berättade mäklaren att det självklart skulle ske en flyttstädning innan inflyttning skulle ske(stog fortfarande en del möbler kvar vid visningen) . Men då mina svärföräldrar var där idag så såg dom stora högar av hundskit på tomten som låg kvar.
    Vi ringde då till mäklaren för att fråga om flyttstädningen hade genomförts och det hade den, och hon sa att det inte ingick i den flyttstädning som mäklarfirman erbjöd sina säljare. Utan det var bara inre flyttstädning. Hon menade nu på att det låg på säljarnas "goda vilja" att åka dit och ta bort skiten, annars skulle den ligga kvar.

Då är min fråga, har vi någon som helst rätt att kräva att hundbajset ska plockas bort, eller har vi då köpt lägenheten i "befintligtskick" trots att vi blivit lovade en flyttstädning?
    Ingår inte tillviss del även tomten till flyttstädning?

//Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • Svar på tråden Ang. flyttstädning i juridisk term?
  • Knytets

*puff*

Skulle verkligen behöva hjälp.....

Ska man behöva tåla hundskit på tomten när man köper en bostadsrätt?

• Mammut80

Jadu, februari 04 flyttade vi in i en br..när snön smälte stod jag med skyffel och plockat upp en halv kasse full med skit. Dom hade haft 5 golvmoppar lösa på gården.
    Har tyvärr inget svar på din fråga.

• Knytets
    Mammut80: ursch va hemskt!...att folk inte skämms!...
  • Mammut80

Det kanske var naturligt för dom..dom kanske inte var i trädgården så ofta tänker jag.

Svar på tråden Ang. flyttstädning i juridisk term?